English

افتتاح ۱۶ پروژه مهم وزارت نیرو در یزد؛

وزیر نیرو عملیات اجرایی پروژه آبرسانی خلیج فارس به استان های مرکزی ایران را افتتاح کرد

وزیر نیرو در سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان یزد عملیات اجرایی پروژه آبرسانی از خلیج فارس به استان های مرکزی ایران و ۱۶ پروژه صنعتی آب و برق در استان یزد را افتتاح کرد.

وزیر نیرو عملیات اجرایی پروژه آبرسانی خلیج فارس به استان های مرکزی ایران را افتتاح کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه آبرسانی از خلیج فارس به استان های مرکزی ایران و افتتاح همزمان ۱۶ پروژه صنعتی آب و برق در استان یزد که با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیس، رییس جمهورانجام شد، گفت: براساس وظایف ذاتی وزارت نیرو و اولویت های دولت سیزدهم، تامین آب کشاورزی، شرب،  صنعت و محیط زیست برای استان‌های کشور به ویژه فلات مرکزی ایران اهمیت دارد.

محرابیان ضمن تشکر از شرکت آبفای یزد، گفت: امروز ۲ مخزن بزرگ آب که تاب آوری شهر یزد را ۷ ساعت افزایش می دهد، با همت شرکت آبفای یزد افتتاح می شود‌.

وی در ادامه به افتتاح ۲ پروژه بازچرخانی آب با مصرف صنعتی و افتتاح پروژه های پُست و خطوط انتقال برق اشاره کرد.

آب

محرابیان به تامین آب خط پدافندی یزد از دریا اشاره کرد و افزود: این خط بر اساس مصوبه هیات دولت سیزدهم در زمان کوتاه تصویب و تامین اعتبار شد و امروز افتتاح می شود تا تقویت و پایداری آب شهر یزد را به ارمغان بیاورد.

وزیر نیرو با بیان اینکه خط دوم انتقال آب به استان های فلات مرکزی افتتاح می شود، گفت: در وزارت نیروی دولت سیزدهم  ۲ پروژه کلان که اول مدیریت مصرف آب و برق بود را در دستور کار قرار دادیم و در کنار آن پروژه‌های سخت افزاری مانند خط انتقال و تصفیه خانه ها انجام می شود.

چند پروژه کلان آبرسانی در دستور کار

وی با بیان اینکه اکثر ابرشهر ها در کنار رودخانه ها بنا شده، افزود: ما در منطقه ای قرار داریم که باید از پساب های بهداشتی‌ و آب های دریا نیازهای آبی خودمان را تامین کنیم و ویژگی سرزمین ما این است که بسیاری از شهرها دور از دریا هستند ولی باید سهم خود را از آب دریا دریافت کنند.

محرابیان به افتتاح آب شیرین کن های بزرگ در کنار دریا اشاره کرد و افزود: این اقدام مهم را در دستور کار داریم تا پیش زمینه ای باشد برای پروژه های کلان انتقال آب دریا از عمان به سیستان و بلوچستان که توسط مجلس قانونی شد و در طول چند ماه اخیر ۸ درصد پیشرفت داشته است.

آب

وزیر نیرو گفت: در فلات مرکزی امروز شاهد احداث ۲ خط بزرگ هستیم که خط اول سال ۸۸ تعریف و سال ۸۹ مصوب شد و هم اکنون ۸۰ درصد پیشرف دارد و عمدتا برای تخصیص آب صنعت بود و خط دوم که بیش از ۵۰ درصد آن به مصارف غیر صنعتی اختصاص دارد با پیش بینی ۴ ساله امروز افتتاح می شود ولی طبق تاکید دولت با تقویت منابع، می توانیم زمان کمتری را تا بهره برداری داشته باشیم.

محرابیان درباره خط دیگر انتقال آب از بندرعباس توضیح داد: خطی به صورت مجزا از شرق بندرعباس به اصفهان می رسد که عملیات اجرایی آن در اصفهان آغاز شده است.

آب

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه