English

استفاده عملیاتی از سامانه پاسخ سریع لرزه‌ای شهر قم در مانورهای ساعت صفر

رئیس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم گفت: برای نخستین بار در سطح استان از ظرفیت سامانه پاسخ سریع لرزه‌ای شهر قم برای برآورد میزان آسیب‌های احتمالی وارده به شهر بر اثر زلزله استفاده شد.

استفاده عملیاتی از سامانه پاسخ سریع لرزه‌ای شهر قم در مانورهای ساعت صفر
به گزارش خبرگزاری موج قم، مهدی برزویی خواه با اشاره به اهمیت استفاده از سامانه‌های هوشمند در مدیریت بحران اظهار داشت: امروز نیاز داریم علاوه بر هماهنگی بین تمام نهادها از سیستم‌های هوشمند و به‌روز در ایجاد آمادگی و افزایش سطح ایمنی شهر استفاده کنیم.

وی برگزاری مانورهای دور میزی را یکی از راه‌های ایجاد آمادگی و هماهنگی بین دستگاه‌ها دانست و افزود: برگزاری مانورهای دورمیزی و عملیاتی تأثیر بسیار زیادی در ارتقاء میزان آمادگی مجموعه مدیریت شهری و همچنین سایر دستگاه‌های امدادی، انتظامی و خدمات رسان در سطح شهر دارد.

رئیس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم تصریح کرد: سامانه پاسخ سریع لرزه‌ای  شهر قم برای برآورد میزان آسیب‌های احتمالی وارده به شهر بر اثر زلزله را برای نخستین بار مورد آزمایش قرار دادیم و ازاین‌پس در مانورهای صفر از آن بهره خواهیم برد، زیرا تأثیر بسزایی در ارتقاء میزان هماهنگی و آمادگی دستگاه‌ها دارد.

وی با اشاره به برگزاری مانورهای ساعت صفر و بدون اطلاع قبلی در ستاد مدیریت بحران شهرداری مناطق ۳  و ۸ گفت: این مانورها بدون اطلاع دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان از میزان خسارت‌های وارده به محدوده‌های شهری سبب افزایش سرعت عمل آن‌ها و هماهنگی بیشتر برای ارائه خدمات بهتر امدادی به شهروندان در شرایط اضطراری مانند زلزله خواهد شد.

برزویی خاطرنشان کرد: این سامانه به همت گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم و با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات  و با بهره‌گیری از ظرفیت یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی و اجرا شده است و ازاین‌پس در اجرای مانورهای دورمیزی یا عملیاتی زلزله در سطح استان مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

وی در پایان با ابراز رضایت از عملکرد سامانه پاسخ سریع لرزه‌ای شهر قم تأکید کرد: قم یکی از معدود کلان‌شهرهای کشور بوده که در حال حاضر به‌صورت عملیاتی از این سامانه استفاده می‌کند و با توجه به هدف‌گذاری انجام‌شده امیدواریم این سامانه در آینده با راه‌اندازی شبکه بومی شتاب‌نگاری استان به سامانه هشدار پیش‌هنگام زلزله ارتقاء خواهد یافت که یکی از تکنولوژی‌های روز دنیا در حوزه مدیریت بحران است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه