English

انتقاد از عدم پیش‌بینی تجاری در طرح تفصیلی پردیسان قم

سرپرست منطقه هشت شهرداری قم از نبود سطح اشغال تجاری در طرح تفصیلی پردیسان انتقاد کرد و گفت: شهرداری برای رفع این مشکل به دنبال تجاری‌های موقت است.

انتقاد از عدم پیش‌بینی تجاری در طرح تفصیلی پردیسان قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، محمدحسین علی‌اکبری با اشاره به وضعیت خدمات شهرداری در منطقه پردیسان اظهار داشت: در سال گذشته ۱۷۹ مورد پروانه صادرشده که از این تعداد ۱۶۵ مورد احداث بنا و ۱۴ پروانه برای اصلاح بنا بوده است.

وی با بیان اینکه در منطقه هشت، تغییر کاربری یک موضوع مهم است که قرار شده در کمسیون ماده ۵ به این موضوع رسیدگی شود، افزود: در مناطق دیگر طبق طرح تفصیلی شهر قم، پلاک‌های معابر بالای ۱۲ متر می‌توانند ۲۰ درصد سطح اشغال همکف خود را تجاری بگیرند، اما در طرح تفصیلی منطقه هشت این مورد دیده نشده که متأسفانه اداره کل راه و شهرسازی با آن مخالفت می‌کند و این باعث ایجاد دکه‌های موقت شده است.

سرپرست منطقه هشت شهرداری قم ادامه داد: متأسفانه همین مخالفت‌ها باعث شده که در شهرداری منطقه هشت بیش از ۱۰۰ رأی ماده ۱۰۰ داریم که نمی‌توانیم برای آن تعیین تکلیف کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری برای رفع این مشکل به دنبال تجاری‌های موقت است که شورای شهر این لایحه را مصوب کرده اما فرمانداری و هیئت رفع اختلاف و نمایندگان دادگستری در سال گذشته با آن مخالفت کرده‌اند، تصریح کرد: شهرداری مجدداً بعد از ۶ ماه لایحه آن را به شورا فرستاده و امیدواریم با همکاری فرمانداری این مشکل حل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه