English

برگزاری پویش درخت دوستی بنشانیم همزمان با نیمه شعبان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از برگزاری پویش درخت دوستی بنشانیم همزمان با نیمه شعبان خبرداد.

برگزاری پویش درخت دوستی بنشانیم همزمان با نیمه شعبان

به گزارش خبرگزاری موج قم، پیام جوادیان روز دوشنبه در بیست و ششمین نشست تخصصی مدیران عامل سازمان‌های سیما منظر و فضای سبز شهری کلانشهرهای کشور در سالن رضوان شهرداری قم، بیان کرد: قیمت نهال طی سالهای اخیر نسبت به گذشته ۴ برابر شده است و هزینه توسعه فضای سبز جنگلی را چندین برابر کرده است.

وی با اشاره به قانون هوای پاک، بیان کرد: شهرداری قم در زمینه پساب و سایر موارد از الزامات این قانون در توسعه فضای سبز شهری استفاده کرده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اظهار داشت: شیوع کرونا در کنار خسارت جانی و مالی که برای عموم وارد کرد اما در زمینه صرفه جویی در هزینه‌های مازاد و خروجی بالاتر اقدامات با ورود به شیوه‌های مجازی و برخط اثر مثبت برجا گذاشته است.

جوادیان عنوان کرد: قبل از شیوع کرونا سالانه ۶۰ هزار نهال به مردم به صورت رندوم اهداء می‌شد اما در نگهداری از آن توسط شهروندان اهتمام لازم وجود نداشت اما طی دو سال گذشته با ثبت نام شهروندان برای تحویل نهال و نگهداری از آنها هر سال حدود ۷ هزار نهال توسط شهروندان کاشت و نگهداری می‌شود.

وی با اشاره به اجرای پویش” درختی دوستی بنشانیم” به ابتکار شهرداری قم، گفت: این پویش از سال ۹۶ از شهر قم آغاز و هم اکنون در سطح ملی بعنوان یکی از طرح‌های مهم در رابطه با مشارکت‌های مردمی در دستور کار قرار گرفته است.

جوادیان اظهار داشت: پویش درختی دوستی بنشانیم در سال جاری با شعار” چشم انتظار شما درخت خواهم کاشت” به مناسب تقارن با ایام نیمه شعبان برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به افزایش فرهنگ آپارتمان‌نشینی در قم، بیان کرد: به همین منظور طرح کاشانه با هدف کاشت و احداث باغچه در مجتمع‌های مسکونی توسط سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قم انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: ۹۵ درصد شهروندان قمی از پوشش توزیع نهال، زمان توزیع و تنوع گیاهی رضایت داشته‌اند، شهروندان با ارسال پیامک به سامانه در نظر گرفته شده می‌توانند نهال مورد نظر خود را برای کاشت و نگهداری دریافت نمایند.

جوادیان با اشاره به اجرای نسبتاً مطلوب قانون هوای پاک در قم، گفت: حدود ۴.۵ میلیون متر مکعب پساب طی سال جاری توسط سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قم در توسعه سرانه‌های سبز به کار گرفته شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی