English

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی کردستان:

پنج میلیون نوبت‌سر دام در کردستان علیه بیماری‌ها واکسینه شد

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی کردستان گفت: امسال پنج میلیون نوبت‌سر انواع دام سبک و سنگین در استان بصورت رایگان علیه بیمارهای مختلف واکسینه شد.

پنج میلیون نوبت‌سر دام در کردستان علیه بیماری‌ها واکسینه شد

به گزارش خبر گزاری موج کردستان، فرزاد رحمانی روز پنجشنبه اظهار کرد: این تعداد دام بصورت رایگان توسط تیم‌های دامپزشکی بخش خصوصی و دولتی در استان واکسینه شد که ۸۰ درصد تعهدات استان در سال جاری را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این میزان واکسیناسیون ۵۹۱ هزار و ۷۹۵ مورد بیشتر از عملکرد ثبت شده سال گذشته است، افزود: واکسیناسیون دامی علیه بیماری های استراتژیک واگیر و زئونوز (مشترک بین انسان و حیوان) شامل بیماریهای آبله، شاربن، برسلوز، تب برفکی، لمپی اسکین، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و هاری است.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی کردستان اضافه کرد: کاهش شیر در دام، کاهش تولید فرآورده های گوشتی، کاهش باروری و بروز تلفات در دام های جوان از جمله خسارت های اقتصادی ناشی از بیماریهای دام است.

رحمانی ادامه داد: واکسیناسیون دام اهمیت زیادی در تغذیه و سیستم ایمنی بدن دام دارد که دامپزشکی کردستان در سال‌های اخیر با واکسیناسیون رایگان قدم‌های بسیار مثبتی در کاهش بیماری در بین جمعیت دامی استان داشته است.

استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپرور کشور محسوب می شود که سالانه ۲۵ هزار تن گوشت قرمز، ۸۰ هزار تن گوشت مرغ و ۱۵۰ هزار تن شیرخام تولید می شود در حالی که مصرف سالانه آن حدود ۴۵ هزار تن گوشت مرغ و ۱۷ هزار و ۶۰۰ تن نیز گوشت قرمز است.

جمعیت دامی استان کردستان حدود سه میلیون راس دام سبک (گوسفند و بز) و راس دام سنگین (گاو و گوساله) است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه