English

استاندار کردستان؛

رسانه ها حساسیت های زیست محیطی را برجسته کنند

استاندار کردستان با بیان اینکه انتخاب رسانه برای انتقال سریع فرهنگ و حساسیت زایی نسبت به تقویت حفاظت از منابع طبیعی، اهمیت قابل توجهی در موفقیت سیاست ها و تحقق اهداف حفاظتی عرصه‌های طبیعی دارد گفت: رسانه ها باید حساسیت های زیست محیطی را برجسته کنند.

 رسانه ها حساسیت های زیست محیطی را برجسته کنند

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از پوستر دومین جشنواره منابع طبیعی و رسانه های استان کردستان در سنندج اظهار کرد: همراه‌ کردن همه دستگاه های اجرایی برای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست ضروری است چرا که این ساختارها مکمل هم هستند نه ناقض اهداف هم.

وی با بیان اینکه نگرش شکل گرفته در مجموعه منابع طبیعی کردستان نشانگر درست بودن حرکتی است که برای ایجاد حساسیت در پیش گرفته است، افزود: تمرکز بر روی موضوع منابع طبیعی و فرهنگسازی برای حفاطت از آن نیاز به عزم جدی‌تری دارد.

استاندار کرستان به توانمندی و ظرفیت استان در حوزه منابع طبیعی و ظرفیت بالای رسانه‌های استان اشاره کرد و افزود: اهتمام و علاقمندی مردم به منابع طبیعی تسهیل‌گر فرهنگسازی است و علاوه بر آن، تشکل‌ها و سمن‌های زیست محیطی نیز ضلع دیگر تکمیل کننده این فرهنگسازی است.

زارعی‌کوشا، اشاعه هنرمندانه و الگوسازی از حرکتهای زیست محیطی مردمی را از وظایف رسانه‌ها برشمرد و گفت: مشارکت مردم مهمترین رکن پیشبرد اهداف در هر بخشی است و در زمینه منابع طبیعی این نقش بسیار با اهمیت‌تر است.

وی با تاکید بر اینکه باید راه برای ورود مردم به همه عرصه ها به ویژه حفاظت از منابع طبیعی هموار شود، یادآوری کرد: مردم نقش‌آفرین اصلی سال های دفاع مقدس بودند و در سالهای بعد از آن نیز حمیت و اهتمام مردم در همه عرصه ها از جمله حوادق غیرمترقبه و بلایای طبیعی مشهود بود.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه مداخله مضر بشر و صنعتی شدن در کنار خودخواهی کشورها، حالت طبیعی زمین را از بین برد، تاکید کرد: هر تلاشی برای بازگشت به چرخه طبیعی مشکلات را کاهش می‌دهد.

زارعی‌کوشا به اهمیت برگزاری جشنواره‌ها برای ایجاد حساسیت و الگوسازی اشاره کرد و افزود: هدف، تنها، جشنواره نیست بلکه ایجاد حساسیت لازم است تا به هدف اصلی یعنی ایجاد فرهنگ عمومی حفاظت از محیط زیست برسیم.

وی اضافه کرد: بخشی از مسئولیت ما متوجه آیندگان است و در روز پاسخگویی باید با آنها جواب دهیم که از مهمترین مصادیق آن حفظ منابع طبیعی است.

به گفته استاندار کردستان، اهتمام مردمی در حفاظت از عرصه‌های طبیعی بسیار بالاتر از دیگر استانها است و تنها نیازمند آموزش هدفمند هستیم.

دومین جشنواره منابع طبیعی و رسانه کردستان همزمان با هفته منابع طبیعی( ۱۵ تا ۲۲ اسفند ۱۴۰۱) برگزار می شود.

متقاضیان شرکت در جشنواره می توانند آثار خود را به آدرس پست الکترونیک frwkurdistan۱۴۰۰@gmail.com و همچنین به صورت چاپ شده و نیز مندرج در لوح فشرده از طریق پست به دبیرخانه اجرایی جشنواره ارسال کنند.

نشانی دبیرخانه اجرایی این جشنواره سنندج، بلوار پاسداران، سه راهی شالمان، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان، روابط عمومی اداره کل، کد پستی ۶۶۱۶۹۴۳۱۴۱ و صندوق پستی ۱۷۶ است.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، صداوسیمای مرکز کردستان، سازمان جهاد کشاورزی و مخابرات منطقه کردستان در برگزاری این جشنواره همکاری دارند.

در مجموع ۶۷ هزار خانوار روستایی استان بهره بردار بخش مراتع هستند و بهره‌برداران کردستانی ۶.۵ درصد علوفه کشور را تولید می کنند.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتار استان کردستان، بیش از ۳۷۴ هزار هکتار آن را جنگل تشکیل می دهد.

جنگل های استان کردستان که جزو جنگل های زاگرس شمالی هستند در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده است و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی های اکوتوریستی و ارزش های زندگی، دارای اهمیت نابی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه