English

استاندار استان کردستان :

اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، راهکار عبور از بحران جمعیتی است

استاندار کردستان ، اجرای قانون جوانی جمعیت را راهکار عبور از بحران جمعیتی پیش‌رو کشور دانست.

اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، راهکار عبور از بحران جمعیتی است

به گزارش خبرگزاری موج کردستان ،اسماعیل زارعی کوشا، در جلسه‌ی قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت: مباحث آموزش عمومی و فرهنگ عمومی بسیار بسیار مهم است و تبلیغاتِ کنونی فرزندآوری و جوانی جمعیت با بحران کاهش جمعیت مطابقت ندارد

استاندار کردستان با اشاره با ظرفیت های موجود و نقش نهادهای مختلف در ترویج جوانی جمعیت افزود: آموزش و پرورش از ظرفیت و توان بسیار بالایی در این زمینه برخوردار است و حتماً باید از این توان و ظرفیت به خوبی استفاده نمود.

وی در ادامه گفت: در باب مشکلات بسیار بزرگی که پیری جمعیت برای کشور در پی خواهد داشت کار رسانه ای قابل قبولی هنوز اتفاق نیفتاده است.

استاندار کردستان با اشاره به مسائل اقتصادی و معیشتی موجود در جامعه گفت: متاسفانه در هر مورد انگشت اتهام به سوی مسائل اقتصادی و معیشتی می رود، منکر این قضیه نیستیم اما نمی توان همه ی کاستی ها را به مسائل اقتصادی و معیشتی ربط داد زیرا در خانواده های مرفه و با وضعیت مالی مناسب هم طلاق و عدم فرزندآوری وجود دارد.

زارعی کوشا در ادامه تمامی شهرداران استان را ملزم به اختصاص مکانهایی به قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده نمود که تبلیغات و شعارهای این قرارگاه در این مکانها به صورت رایگان نصب و منتشر شوند.

استاندار کردستان به نقش رسانه‌ها هم اشاره‌ای کرد و در ادامه گفت: رسانه ها و صداوسیما در همه ی موضوعات بسیار بسیار تاثیرگذار هستند و باید به صورت مستقیم و غیرمستقیم در رسانه ها و در هنرهای نمایشی قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری ترویج شود.

 

بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری به رتبه‌ی برتر کشوری دست پیدا کنند

در ادامه ی این جلسه استاندار کردستان با اشاره به نقش بانک‌ها افزود: انتظار این است که بانکها در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری طوری عمل نمایند که کردستان به رتبه ی یکم کشور دست پیدا کند.

زارعی کوشا در پایان یادآور شد با انجام برنامه ها و پیگیری جدی قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده باید در آینده شاهد پیشرفت محسوس و مناسبی در جمعیت استان کردستان باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه