English

مرمت بقعه‌ «شاهزاده احمد» در اندیمشک

بقعه شاهزاده احمد به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اندیمشک در حال مرمت است.

مرمت بقعه‌ «شاهزاده احمد» در اندیمشک

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان به گفته هانی خادم، سرپرست اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان اندیمشک، بقعه شاهزاده احمد در وضعیت مطلوبی به سر می‌برد و زایران و گردشگران در ایام مختلف سال می‌توانند از جاذبه‌های زیارتی و گردشگری شاهزاده احمد دیدن کنند.

امامزاده شاهزاده احمد یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری مذهبی استان خوزستان و جاهای دیدنی اندیمشک به‌ شمار می‌رود. گنبد قدیمی آن به زمان حکومت تیموریان و مغولان بازمی‌گردد. بنابراین قدمت آن مربوط به زمان حکومت تیموریان است.

این آرامگاه که به یکی از از فرزندان امام موسی (ع) منسوب است در بخش الوار اندیمشک قرار دارد و برای دسترسی به آن باید از چندین روستا از جمله روستای زیبای کلگدره، شیرین آب‌جا، اردو، سرخکان، پیروالی و چند روستای دیگر عبور کرد.

 

تخریب بقعه تاریخی شاهزاده احمد در اندیمشک

این امام‌زاده در مکانی بسیار خوش آب‌وهوا قرار گرفته و امروزه این مکان به یک تفرج‌گاه محبوب و بهره‌مند از طبیعتی زیبا و تماشایی تبدیل شده است. مسیر رسیدن به این امامزاده مملو از پوشش گیاهی با پیچ‌های زیبا و تماشایی است که به جاده چالوس خوزستان شهرت دارد.

«گگ احمد» و «سید احمد» دیگر نام‌های این امام‌زاده هستند که نزد مردم این منطقه و استان خوزستان از احترام و محبت بسیار زیادی برخوردار است و سالانه میزبان جمع زیادی از مسافران و گردشگران است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه