English

معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت اداره کل صمت کردستان؛ 

صادرات ۱.۱ میلیون تن دلاری کالا از مرزهای کردستان

معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت اداره کل صمت کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، یک میلیون و 113 هزار و 632 تن کالا از مرزهای استان صادر شده است.

صادرات 1.1 میلیون تن دلاری کالا از مرزهای کردستان

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، طه سمیعی با اشاره به اینکه صادرات کالا از گمرک های سنندج، سیرانبند بانه و باشماق مریوان انجام می شود، گفت: بیش از 545 میلیون و 453 هزار دلار کالا از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه از مرزهای استان به خارج از کشور صادر شد.

وی اظهار کرد: میزان صادرات انجام شده در 8 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته هم از لحاظ وزنی و هم ارزشی ۲۲ درصد کاهش پیدا کرد.

معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت اداره کل صمت کردستان افزود: عمده محصولات صادراتی از مرزهای استان شامل میوه و تره بار، مصالح ساختمانی، سنگ آهن، محصولات لبنی و مصنوعات فلزی و پلاستیکی است.

سمیعی به میزان واردات کالا ثبت سفارش از ابتدای سال جاری تا پایان آبان سال جاری از مرزهای استان اشاره کرد و ادامه داد: 20 هزار و 558 تن کالا به ارزش 35 میلیون و 733 هزار دلار از گمرکات استان وارد کشور شده است.

وی یادآور شد: این میزان صادرات هم شامل کالاهایی است که از مرزهای استان اظهار و صادر شده و هم بخشی از آن مربوط به کالاهای اظهار شده در سایر گمرکات کشور است.

معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت اداره کل صمت کردستان بیان کرد: مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه