English

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی کردستان:

کردستان به وضعیت آبی کرونا درآمد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تمامی شهرستانهای استان در جدیدترین رنگ بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به رنگ آبی(عادی) در آمد.

کردستان به وضعیت آبی کرونا درآمد

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، دکتر بهرام کندایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: در رنگ بندی اخیر و در مقایسه با هفته قبل، دهگلان و سروآباد از رنگ بندی زرد به آبی تغییر یافت و در بقیه شهرستان ها تغییری در وضعیت کرونایی وجود ندارد.

وی گفت: طبق آخرین نقشه کرونایی، هیچ شهرستانی در کشور وضعیت قرمز (بسیار پرخطر) ندارد، چهار شهرستان در وضعیت نارنجی (پر خطر)، ۶۲ شهرستان در وضعیت زرد (نسبتا پرخطر) و ۳۸۲ شهرستان نیز در وضعیت آبی (عادی) قرار دارد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به خطر شیوع زیرسویه های اومیکرون گفت: بر اساس اخبار منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، مواردی از ابتلای هم وطنان در سایر استان های کشور به زیر سویه های جدید اومیکرون که در بسیاری کشورهای جهان شایع است، در کشور مشاهده شده است.

دکتر کندایی اضافه کرد: زیرسویه های BQ۱ و XBB در بیماران جدید مبتلا به کرونا به ثبت رسیده است.

وی با یادآوری اینکه هنوز موردی از سویه های جدید ویروس کرونا در استان شناسایی نشده است، افزود: با توجه ثبت موارد مبتلا به سویه جدید در برخی نقاط کشور و نگرانی ها در خصوص احتمال شروع موج جدیدی از شیوع این بیماری، لازم است شهروندان با هوشیاری برای مقابله با افزایش شیوع مجدد در استان اقدام کنند.

دکتر کندایی افزود: بنا بر شواهد و بررسی‌های صورت گرفته، سرعت انتقال این زیرسویه های جدید بالا بوده و در نتیجه امکان ابتلا و شیوع سویه جدید در استان در روزها یا هفته های آینده دور از انتظار نیست.

کرونا از ابتدای شیوع (اسفند ۱۳۹۸) تاکنون در کردستان بیش از ۲ هزار نفر را به کام مرگ فرستاده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه