English

مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خبرداد؛

آزادسازی بیش از ۸۵۰ هکتار از رودخانه های استان اصفهان

مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: نزدیک به ۸۵۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه های استان از سال ۹۴ تاکنون آزاد سازی شده است.

آزادسازی بیش از ۸۵۰ هکتار از رودخانه های استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، احمدرضا صادقی اظهار داشت: طرح حفاظت از رودخانه زاینده رود از سرشاخه‌های رودخانه در شهرستان‌های فریدونشهر و فریدن تا تالاب بین المللی گاوخونی از سال ۹۴ تاکنون در حال اجرا است و بیش از صد نفر نیروی انسانی شامل تیم‌های گشت و حقوقی از رودخانه زاینده رود حفاظت می‌کنند.

وی افزود: اقدامات انجام شده تاکنون در مجموع سبب کاهش و جلوگیری از تصرفات بیشتر رودخانه و حریم و بستر و برداشت‌های غیرمجاز آب و پساب شده است‌.

مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ادامه داد: نزدیک ۲۰۰ هکتار از رودخانه زاینده رود از سال ۹۵ تاکنون آزادسازی شده و نزدیک به ۱۱۰ کیلومتر جاده ساحلی و بیش از ۸۰ کیلومتر دیواره ساماندهی در این رودخانه احداث شده است.

صادقی همچنین به ساماندهی و لایروبی رودخانه زاینده رود اشاره کرد و گفت: بیش از ۵۵ کیلومتر دیواره و ساحل سازی برای رودخانه زاینده رود احداث شده است.

مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اضافه کرد: بستر زاینده رود به طول ۲۰۰ کیلومتر لایروبی شده و هم اکنون از پل اورگان تا پل آزادگان در حال اجرا می باشد.

صادقی با بیان اینکه در سال جاری با عقد قرارداد به مبلغ ۲۵۰ هزار میلیون ریال برای اجرای طرح ساماندهی و لایروبی رودخانه‌های استان، ابراز داشت: بودجه ساماندهی و لایروبی از محل اعتبارات جاری شرکت یعنی حاصل از درآمد فروش شرکت از آب بها، وصول حقابه‌ها و چاه‌های حریمی حاصل شده است.

وی ادامه داد: ۳۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان تاکنون رپرگذاری (شاخص گذاری حد و بستر رودخانه) شده است و در سال جاری این پروژه برای شهرستان شهرضا رودخانه های اسفرجان و هونجان تعریف شده و در حال اجراست.

صادقی همچنین به ساماندهی و لایروبی سایر رودخانه‌های استان در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: احداث دیواره ساماندهی به طول ۵ کیلومتر و لایروبی ۱۵ کیلومتر از رودخانه ها در حال اجرا می باشد.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه شرکت آب منطقه‌ای اصفهان یادآور شد: آزادسازی بستر رودخانه‌ها و ساماندهی آن به مشارکت سایر دستگاه‌های مرتبط به ویژه شهرداری‌ها در مناطق شهری و بنیاد مسکن در روستاها نیاز دارد که لازم است با پیگیری مقامات استانی این مهم محقق شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه