English

بسته های تشویقی دولت برای احیای بافت فرسوده و تاریخی یزد

یک سوم از جمعیت کشور در بافت های ناکارآمد ساکن هستند و از این تعداد حدود 10 میلیون نفر در منازل فاقد بنای پایدار سکونت دارند.

بسته های تشویقی دولت برای احیای بافت فرسوده و تاریخی یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی یزد، امیر حسین ثروت جو مدیرکل دفتر املاک و تجهیز منابع مالی، فنی و اقتصادی و نماینده شرکت بازآفرینی شهری ایران در رویداد ملی سفیران نوسازی استان یزد که در شهر میبد برگزار شده بود گفت: روزی ایران برای بم بود و امروز بم برای ایران قوی از اینرو برگزاری رویداد سفیران نوسازی در آستانه سالگرد زلزله بم در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه به موضوع بازآفرینی شهری دارند و وظیفه ما است تا گام های موثر در جهت احیا و بازسازی بافت های فرسوده و تاریخی در سطح کشور برداریم.

ایشان افزود: یک سوم از جمعیت کشور در بافت هاب ناکارآمد ساکن هستند و از این تعداد حدود 10 میلیون نفر در منازل فاقد بنای پایدار سکونت دارند.

ثروتجو گفت: 2 میلیون و هفتصد هزار سازه ناپایدار داریم که هیچگونه سازه ای ندارند و 122 هزار سازه آن در استان یزد قرار دارد و طبق برآوردهای انجام شده حدود 350 تا 400 هزار نفر جمعیت ساکن در بافت های شهرهای استان یزد در این 122 هزار سازه مستقر هستند که اگر خدای ناکرده زلزله ای رخ دهد جان همه این انسان ها در خطر است و برگزاری رویداد سفیران نوسازی بم در راستای حفظ جان ارزشمند چنین انسان هایی است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : اولویت مقام معظم رهبری و رییس جمهور و تمام دولتمردان بر مسکن است و اگر تمام این 2700 سازه ناپایدار در طرح بازآفرینی مقاوم شوند بخش عمده ای از شعار دولت در ساخت 4 میلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم محقق خواهد شد.

ثروتجو در رابطه با بسته های تشویقی طرح بازآفرینی شهری  گفت : با تلاش های دولت مردمی 5 بسته تشویقی برای نوسازی بافت در نظر گرفته شده است که شامل بسته های اداری، مالی، تسهیلاتی، شهرسازانه و معاوضه اراضی از جمله  صدور پروانه در بافت های فرسوده و تاریخی حداکثر در یک ماه، تخفیف 50 تا 100 درصدی عوارض صدور پروانه خواهد بود.

وی ادامه داد: تسهیلات 350 میلیونی که 150 میلیون آن با کارمزد صفر و 36 ماهه و مابقی نیز در اقساط تا 12 ساله خواهد بود.

وی گفت: یکی دیگر از مشوق ها زمین مالکین در بافت های فرسوده هست که مالکین با دادن زمین خود به دولت زمین دریافت خواهند کرد.

در بسته شهرسازانه نیز ارائه مشوق هایی شامل طبقات اضافی، درب اضافی پارکینگ، کاربری همکف غیر مسکونی و ... در شورای‌عالی شهرسازی و معماری مصوب شده است.

ثروتجو در ادامه گفت: براساس مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار بازنگری محدوده های بافت تاریخی و افزایش تسهیلات مرمت و بازسازی بافت تاریخی با همکاری میراث فرهنگی درحال پیگیری می باشد.

مدیرکل دفتر املاک و تجهیز منابع مالی، فنی و اقتصادی و نماینده شرکت بازآفرینی شهری ایران در پایان اظهار امیدواری کرد برگزاری چنین رویدادهایی بتواند از جان مردم در زمان وقوع حوادثی همچون زلزله محافظت نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه