English

مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز الگویی فرهنگی در مدیریت ترافیک شهری

مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز به منظور الگو دهی به جامعه ،در راستای اجرای برنامه تشویقی برای رانندگان قانون مند سطح شهر شیراز دوازدهمین مرحله تجلیل از رانندگان قانون مند را برگزار کرد.

مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز الگویی فرهنگی در مدیریت ترافیک شهری

به گزارش خبرگزاری موج فارس، هادی شه دوست شیرازی معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز در دوازدهمین مرحله آیین تجلیل از رانندگان قانونمند شیراز گفت: یکی از نگاه هایی که مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز در مباحث فرهنگی دارد،نگاه سلبی نیست نگاه ایجابی است.

شه دوست با اشاره به این مطلب که یکی از بهترین راه های ارتقا فرهنگ ترافیک آموزش است، تصریح کرد: اثر بخشی آموزشی در دوران کودکی  بسیار زیاد است، لذا در این حوزه آموزش های لازم را از افراد باید در سنین پایین شروع کرد.

وی ادامه داد: در این راستا ۵۰۰ مدرسه را تحت پوشش فرهنگ ترافیک قرار داده ایم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: یکی دیگر از اتفاقات خوب وموثر در این راستا اتفاقات تشویقی است که امروز به همت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز و با همکاری پلیس راهور استان از رانندگان قانون مند تجلیل و قدردانی می شود.

شه دوست اظهار داشت: کشته شدگان و آسیب دیدگان و خسارت هایی که به خانواده ها و جامعه در اثر تصادفات وارد می شود  ناراحت کننده است و  این آمار بالا ما را به سمت و سوی ایمنی و آموزش می برد.

وی به نقش رسانه ها در این امر اشاره کرد و گفت: مردم علاقه مند و وابسته به رسانه ها هستند باید داشته های مردم را در حوزه فرهنگ یادآور شویم و پیشنهاد می شود رسانه در این امر کمک کننده باشند.

تجلیل از رانندگان قانون مند

در ادامه عبدالعظیم مباشری کارشناس ارشد اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان  نیز اظهارداشت: مواجهه رانندگاه با پلیس بیشتر در مسائل قهری و ایستایی است و این امر باعث شده که شهروندان و رانندگان بعضا پلیس را مقابل خود می بینند با اجرای این طرح که گام موثر در بحث فرهنگ سازی و ایجاد نظم و انضباط ترافیکی می شود نشان می دهد که پلیس تنها به صورت قهری و حکمی عمل نمی کند.

 مباشری با بیان اینکه چالش ترافیکی در شیراز تنها با پلیس حل نمی شود، بیان داشت:  این انتظار نباید باشد که پلیس راهور تنها با یک مجمع مردم نهاد به نام مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز در ساماندهی و نظم دهی ترافیک و کاهش تصادفات نقش داشته باشد.

وی افزود: سایر موسسات و سازمان های فرهنگ ساز دیگر نیز باید به یاری بیایند تا مسئله ترافیک راحت تر مدیریت شود.

 شایان ذکر است بستن کمربند ایمنی،عدم استفاده از تلفن همراه،رانندگی بین خطوط ، رعایت فاصله طولی و عرضی با خودروها و دیگر وسایل نقلیه و همچنین رعایت سرعت مجاز از جمله ملاک های شناسایی و تجلیل از رانندگان قانونمند شهر شیراز بوده است.

این طرح در مراحل قبل با کارشناسی پلیس راهور در بلوارهای رحمت، شهید مدرس، امیرکبیر، جمهوری، رسول اعظم (ص)، شهید سرداران، شهید رجایی و شهید چمران برگزار شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه