English

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر اعلام کرد؛

کشت قراردادی گندم در ۵۰۰۰ هکتار مزارع بهشهر

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر از کشت قراردادی گندم در 5 هزار هکتار مزارع این شهرستان خبر داد.

کشت قراردادی گندم در 5000 هکتار مزارع بهشهر

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، غلامرضا قنبری مدیر جهاد کشاورزی بهشهر با اشاره به راه‌اندازی سامانه کشاورزی کشت قراردادی گندم، اظهار داشت: تاکنون 5 هزار هکتار اراضی گندم شهرستان بهشهر با همت و تلاش کارشناسان پهنه در مراکز جهاد کشاورزی دهستان های این شهرستان در سامانه کشاورزی قراردادی گندم ثبت شد.

وی با بیان اینکه گندم کاران می‌توانند برای کشت قراردادی گندم با نصب نرم افزار موردنظر در گوشی‌های همراه با سیم کارت همراه اول خود نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کنند، ادامه داد: در این سامانه گندمکارانی که در سامانه جامع کشاورزی ثبت نام هستند می توانند با ارائه شماره تماس، کد ملی و اخذ کد رهگیری در این سامانه بیمه شوند و نهاده‌های کشاورزی خود را دریافت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر تصریح کرد: از آنجایی که برخی کشاورزان توانایی ثبت نام در این سامانه را نداشتند، کارشناسان پهنه مراکز جهاد کشاورزی دهستان های شهرستان با ظرفیت های خود نسبت به راهنمایی و ثبت نام این کشاورزان اقدام کردند که تاکنون 5 هزار هکتار از این اراضی ثبت سامانه کشاورزی قراردادی شد.

وی افزود: گندم‌کاران با استفاده از کشت قراردادی می‌توانند محصول خود را با سهولت بیشتری تولید و در قالب خرید تضمینی به دولت تحویل دهند.

قنبری در پایان با بیان اینکه تولید، خودکفایی و خوداتکایی در گندم موضوع راهبردی و مهمی است، گفت: این طرح فقط برای گندم آبی در نظر گرفته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه