English

مدیر جهاد کشاورزی آمل خبر داد؛

کشت بقولات در۵۰۰ هکتار شالیزار آمل با پیش بینی تولید ۶۳۰۰ تن

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از کشت بقولات(لگوم) در 500 هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان خبر داد.

کشت بقولات در500 هکتار شالیزار آمل با پیش بینی تولید 6300 تن

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، مهرداد فولاد مدیر جهاد کشاورزی آمل با بیان اینکه 500 هکتار اراضی شالیزاری شهرستان آمل به کشت محصولات خانواده بقولات(لگوم) اختصاص یافت، اظهار داشت: امسال با نظارت مراکز جهاد کشاورزی و حضور کارشناسان در عرصه پهنه بندی و همکاری کشاورزان، سطح زیر کشت باقلا سبز این شهرستان به 384 هکتار، لوبیا سبز، 30 هکتار، نخود فرنگی، 7 هکتار و سایر بقولات به 80 هکتار  رسید.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود 6 هزار تن باقلا سبز با متوسط عملکرد 18 تن در هکتار، 300 تن لوبیا سبز با میانگین عملکرد 10 تن در هکتار و  28 تن نخود فرنگی با میانگین عملکرد 4 تن در هر هکتار از مزارع این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل بیان اینکه کشت مداوم برنج در زمین طی چند سال پیاپی رفته رفته عملکرد و کیفیت محصول را به طور نامحسوس کاهش می دهد، گفت: استفاده گیاهان خانواده لگوم در تناوب زراعی قبل و یا بعد از محصول اصلی توان از دست رفته زمین را مجدداً بازگردانده و خاک را تقویت می کند.

وی تصریح کرد: کشت این گیاهان با فعال کردن باکتری های ریزوبیوم در خاک فعالیت سایر میکروارگانیسم های مفید را نیز تشدید می کند و هر چقدر موجودات مفید در خاک فعالیت بیشتری داشته باشند حاصلخیزی خاک افزایش می یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه