English

مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران:

بیش از ۴۰ اثر میراثی مازندران ثبت ملی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: بیش از 40 اثر میراثی مازندران ثبت ملی می‌شود.

بیش از 40 اثر میراثی مازندران ثبت ملی می‌شود

به‌ گزارش خبرگزاری موج مازندران، صادق برزگر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه یک اثر ملی به صورت اثر ناملموس ثبت جهانی می‌شود در لیست جاذبه‌های جهانی قرار می‌گیرد، اظهار داشت: فهرست آثار ثبتی جهانی و ملی در جذب گردشگران داخلی و خارجی بسیار مؤثر است.

وی مراسم «چله شو» را که دارای ثبت جهانی است جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی دانست و ادامه داد: گردشگران با حضور در مراسم «چله شو» با فرهنگ و هویت آن منطقه آشنا می‌شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: امسال که تا حدودی از شدت بیماری کرونا کاسته شده می‌توانیم شاهد دورهمی و حضور مردم در مراسم مختلف در سطح استان و در اقامتگاه‌های استان به همراه برپایی نمایشگاه صنایع دستی و جشنواره‌های غذا باشیم.

وی با بیان اینکه مازندران در حوزه فرهنگ از غنای بی شماری برخوردار است، عنوان داشت: از سیاست‌های اصلی اداره‌کل برپایی نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها می‌توانیم این رویدادها را شکوفا کرده و در برندسازی آن‌ها تلاش کنیم.

برزگر با اشاره به اینکه استان مازندران در تنوع غذایی از استان‌های سرآمد کشور است تصریح کرد: جای جای مازندران دارای تنوع غذایی است و شهرهایی مانند آمل، بابل و نوشهر در رتبه‌بندی تنوع حوزه غذا در سطح ملی دارای جایگاه خوبی هستند. 

وی با اعلام اینکه بیش از 40 آثار مازندران را درخواست ثبت ملی داده‌ایم، یادآور شد: یکی از این موارد نازخاتون مازندران هست.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه در تمام زیرشاخه‌های حوزه گردشگری مازندران از ظرفیت‌های بالایی برخوردار هستیم، افزود: در حال برنامه‌ریزی برای معرفی مازندران به‌عنوان قطب گردشگری تندرستی هستیم.

وی اظهار داشت: در مازندران با وجود یک هزار و 362 امامزاده و بقعه دارای ظرفیت عظیمی در حوزه گردشگری مذهبی است که هدفمند در حال برنامه‌ریزی در این حوزه هستیم.

برزگر با بیان اینکه 70رشته صنایع‌دستی در استان فعال هستند و 7هزار و 500 صنعتگر در این رشته‌ها فعالیت دارند، گفت: از این تعداد 2 هزار و 500 نفر بیمه شده‌اند و در حال برنامه‌ریزی برای هنرمندان باقی‌مانده از طریق تسهیلات کم‌بهره هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه