English

برگزاری مانور امداد و نجات دریایی در بندر شهید حقانی

مانور ترکیبی آبگرفتگی شناور مسافری و اقدامات خرابکارانه و حریق با هدف ارتقاء سطح توانمندی نیروهای عملیاتی در بندر شهید حقانی برگزار شد.

برگزاری مانور امداد و نجات دریایی در بندر شهید حقانی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مانور ترکیبی آبگرفتگی شناور مسافری و اقدامات خرابکارانه و حریق با هدف ارتقا سطح توانمندی نیروهای عملیاتی در بندر شهید حقانی با حضور نمایندگانی از بنادر امام خمینی(ره)، شهید رجایی، انزلی، لنگه، امیرآباد، خرمشهر و همچنین ممیزان و ارزیابان برگزار شد. 

حمیدرضا محمدحسینی تختی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان اظهار داشت: این مانور با استناد به اهداف مصوب دربنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان برای افزایش توان عملیاتی و آمادگی مقابله با شرایط بحرانی در حوضچه مسافری، مانور ترکیبی با شرکت ارگان‌های همجوار برگزار شد.

وی ارزیابی عملکرد نیروهای عملیاتی را از مهم‌ترین اهداف این مانور اعلام کرد و ادامه داد: در این مانور بزرگ دریایی و بندری ارگان‌های درون سازمانی و برون سازمانی شامل آتش نشانی شهر بندر عباس، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و یکی از شرکت‌های مسافربری دریایی مشارکت داشتند.

محمدحسینی تختی با بیان اینکه این مانور براساس استانداردهای عملیاتی بنادر طراحی شده و برگزاری چنین مانورهایی در کارآمدی نیروهای مستقر و آمادگی آنها برای مواجهه با حوادث احتمالی نقش به‌سزایی دارد، گفت: در این تمرین پدافندی از ظرفیت پنج فروند شناور مسافری، دو فروند شناور ناجی، قایق IRB و سه دستگاه ماشین آتش‌نشانی استفاده شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح سناریو بیان داشت: این مانور شامل دو سناریو اصلی است که در بخش اول شناور مسافری با 60 نفر خدمه بندر شهید حقانی را به مقصد جزیره قشم ترک می‌کند و دقایقی بعد دچار سانحه می‌شود و با تماس فرمانده شناور با برج کنترل بندر شهید حقانی و اعلام وضعیت اضطرار و سپس اطلاع به مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) بندرعباس سانحه مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

مدیر بنادر شرق هرمزگان در پایان افزود: بخش دوم سناریو نیز در راستای ارتقا سطح ایمنی و امنیتی در مواجهه با حوادث احتمالی تدوین شده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه