English

به همت اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام:

فم تور راهیان پیشرفت در ایلام برگزار شد

اصحاب رسانه به همراه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از پروژه‌های قلعه والی، بازارچه دائمی صنایع دستی، کارگاه ساخت زیور آلات و سرای سنتی تخته خان ایلام، بازدید کردند.

فم تور راهیان پیشرفت در ایلام برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ایلام، فرزاد شریفی در این باره گفت: هدف از برگزاری این فم تور رسانه ای ارائه اقدامات یکساله و همچنین آشنایی با ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی استان ایلام است.

وی با بیان اینکه طی سال جاری و از محل مسئولیت های اجتماعی و اعتبارات ملی مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به این اداره کل اختصاص یافته افزود: جهت اجرای پروژه بازسازی قلعه والی شهر ایلام مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام طی بازدید از بازارچه صنایع دستی شهر ایلام بیان داشت: نمای بیرونی این بازارچه با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال و از محل مسئولیت های اجتماعی و وزارت نفت در حال انجام است و طی دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

شریفی خاطر نشان کرد: فعالیت بازارچه صنایع‌دستی شهر ایلام سبب اشتغال‌زایی برای حدود ۶۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام همچنین در بازدید از کارگاه ساخت زیورآلات شهر ایلام گفت: در این کارگاه ده نفر مشغول فعالیت هستند و برای راه اندازی آن مبلغ یک میلیارد تومان از محل مسئولیت های اجتماعی و تسهیلات تبصره ۱۸ پرداخت شده است.

وی افزود: عمده تولیدات این کارگاه گردنبند، دستبند، انگشتر و... می باشد.

شریفی همچنین در بازدید از سفره‌خانه تخت شهر ایلام گفت: حجم سرمایه گذاری راه اندازی این سفره خانه مبلغ ۷میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که ۶ میلیارد آن از طریق تسهیلات تبصره ۱۸ پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این سفره خانه سنتی ۱۴ سویت و در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۶۰۰ متر احداث شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه