English

تاکید امام جمعه میبد بر حمایت از صنایع دستی

امام جمعه میبد صنایع دستی را در خط مقدم تجلیات هنری دانست و گفت: طبیعی است همه باید در حفظ و گسترش این صنایع دستی کوشا باشند.

تاکید امام جمعه میبد بر حمایت از صنایع دستی

به گزارش خبرگزاری موج یزد، آیت الله علیرضا اعرافی، امام جمعه میبد در نشست با شهردار میبد گفت: امیدوارم این اجتماع و گفتگوهایی که انجام می پذیرد منشا پیشرفت صنایع دستی که مفاخر ملی است بشود.

وی افزود: از میزبانی شورای شهر میبد نیز بابت فرصتی که برای بنده فراهم کردند و همچنین برای میزبانی شان از این رویداد تشکر میکنم.

وی با ذکره خاطره ای از سفرش به پاریس اظهار داشت: یکی از  اساتید دانشگاه آنجا که با بنده رفاقتی داشت بنده را به خانه دعوت کرد برای ناهار. در ان مهمانی بنده از کتابخانه این دوست و استاد دانشگاه نیز به اصرار خودش بازدید کردم؛ وقتی وارد اتاق کتابخانه این استاد شدم دیدم تابلویی آنجا نصب است که در آن تکه های همین زیلو میبد نصب شده است. خیلی متحیر و متعجب شدم.

مدیر حوزه ی علمیه قم با بیان اینکه در بازگشتم از آن سفر از مسئولان یزدی خواستم که صنعت زیلوبافی را که در حال انقراض است احیا کنند، اظهار داشت: از انها خواستم زیلو رشته دانشگاهی شود، بیمه زیلوبافان درست شود، تنوع نقش زیلو مد نظر قرار گیرد، مواد اولیه تامین شود و بازاری برای فروش زیلو در نظر گرفته شود.

اعرافی با بیان اینکه تجلیات یک تمدن و فرهنگ مجموعه ای از تابلوهای مختلف است، اظهار داشت: یکی از این تابلو ها صنایعی است که مستقیما با هنر بشر آن را تجلی می کند و آن صنایع دستی است.

اعرافی صنایع دستی را در خط مقدم تجلیات هنری عنوان کرد و گفت: طبیعی است همه باید در حفظ و گسترش این صنایع دستی کوشا باشند.

وی افزود: صنایع دستی یک زمانی صرفا ارزش هنری دارد و یک وقتی هم فراتر از آن اشتغال زا هستند؛ وقتی صنایع دستی اشتغال زا باشند باید توجه دو چندان به حفظ آن داشت.

مدیر حوزه علمیه قم به در آمدهای صنایع دستی و چشم گیر بودن آن ها نسبت به در آمد نفتی نیز اشاره کرد و گفت: ما در این حوزه هنوز عقبیم و باید بیشتر تلاش کنیم و این نشست ها بسیار در گسترش و پیشرفت صنایع دستی مهم هستند.

اعرافی با اشاره به برنامه هفتم توسعه به پتانسیل قرارگیری صنایع دستی در این برنامه گفت و از مسئولان خواست در شورای انقلاب فرهنگی نیز سندی در خصوص صنایع دستی تصویب کنند.

امام جمعه میبد همچنین از مسئولان خواست ردیف بودجه صنایع دستی را در کمیسیون های مربوطه مجلس دنبال کنند و خود نیز قول مساعدت در این خصوص از طریق شورای نگهبان و... داد.

اعرافی همچنین تاکید کرد: بخش خصوصی در صنایع دستی نقش بسیار مهمی دارد و باید حمایت های لازم تسهیلات از این بخش به خوبی انجام شود.

اعرافی نکته انتهایی را نیز در خصوص بیمه صنایع دستی عنوان کرد و گفت: بسیار مهم است که بیمه صنایع دستی نیز دنبال شود.

امام جمعه میبد همچنین خواستار دنبال کردن تهیه سند آمایش صنایع دستی شد و خواستار این شد که گرایش و رشته ای در خصوص تمام صنایع دستی در نظر گرفته شود و نگاه علمی به این مقوله شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه