English

معاون میراث‌فرهنگی استان اصفهان خبر داد؛

پایان عملیات مرمت ۳ بخش از گنبد مسجد تاریخی شیخ لطف‌الله اصفهان

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از پایان ۲۵ درصد از عملیات مرمت گنبد مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان خبر داد.

پایان عملیات مرمت ۳ بخش از گنبد مسجد تاریخی شیخ لطف‌الله اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سید مهدی موسوی موحد، با اعلام این مطلب گفت: با توجه به آسیب‌های شدید به تزئینات گنبد مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان، عملیات مرمت این گنبد از اواخر سال ۱۳۹۶ آغاز شد.

وی ادامه داد: با توجه به وجود برخی ایرادها در بخش اول عملیات مرمت طی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، مرمتگران با نظر شورای فنی اداره‌کل و شورای پایگاه‌های جهانی عملیات مرمت سه نیم ترک (بخش) دیگری از گنبد این مسجد را آغاز و این عملیات در پائیز سال ۱۴۰۱ به اتمام رسید.

معاون میراث‌فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد: در عملیات مرمتی اخیر تلاش شده تا با جلب نظر اعضای شورای فنی اداره‌کل، اعضای شورای پایگاه جهانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نظر پیشکسوتان مرمت، عملیات مرمت سه نیم ترک گنبد به سرانجام برسد، لذا در حال حاضر خوشبختانه این عملیات با جلب نظر جمیع کارشناسان و پیشکسوتان به سرانجام رسیده است.

به گزارش موج؛ مسجد تاریخی شیخ لطف‌الله اصفهان در ضلع شرقی مجموعه جهانی میدان امام(ره) (نقش‌جهان) واقع‌شده و در دوران سلطنت شاه‌عباس اول صفوی به‌منظور عبادت و تدریس شیخ لطف‌الله جبل عاملی از علمای شیعه بنا شده است. گنبد این مسجد تاریخی در بخش داخلی و خارجی دارای تزئینات کاشی‌کاری زیبایی است که در نوع خود و در جهان بی‌نظیر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه