English

رفع ایرادات سازمان جدید سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم تصویب اساسنامه سازمان جدید سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم با بودجه 2 میلیارد ریالی خبر داد و گفت: ادامه کار سازمان کشتارگاه‌ها برای تأمین منافع شهرداری بوده و هر زمان سند زمین اخذ شود سازمان نیز منحل می‌شود.

رفع ایرادات سازمان جدید سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم
به گزارش خبرگزاری موج قم، مهدی اصفهانیان مقدم در شصت و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، با اشاره نامه سازمان شهرداری‌ها و دهداری‌های کشور با موضع ابلاغ اساس‌نامه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم اظهار داشت: اساس‌نامه سازمان سیما، منظر  و فضای سبز شهرداری قم که به تصویب شورای اسلامی شهر قم و هیئت انطباق رسیده، در چهار مورد باید دوباره مورد بررسی قرار گیرد.

وی یکی از مواردی که در اساسنامه باید اصلاح شود را میزان سرمایه سازمان عنوان کرد و افزود: یکی از مواردی که سازمان شهرداری‌ها و دهداری‌های کشور نسبت به اصلاح آن تذکر داده، این است که باید میزان سرمایه سازمان به‌صورت مشخص مورد تصویب شورای اسلامی شهر قم برسد که عدد ۲ میلیارد ریال برای آن مشخص‌شده است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: تبصره‌ای نیز باید به ماده ۲۳ اساسنامه اضافه شود که سازمان بیش از چهار سال نمی‌تواند با یک شرکت ثابت قرارداد داشته باشد، همچنین باید اساس‌نامه قبلی نیز از طرف شورای اسلامی شهر لغو شود.

وی سپس علل عدم انحلال سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری قم را مورد بررسی قرار داد و گفت: این سازمان باید منحل شود، زیرا کارایی لازم را ندارد اما با توجه به جلسات متعددی که با اداره کل اوقاف برگزارشده هنوز اختلاف شهرداری و اوقاف بر سر ملک این سازمان حل‌نشده است.

اصفهانی مقدم یادآور شد: از سال ۴۸ ، قراردادی بین شهرداری قم و اداره کل اوقاف در خصوص ساختمان سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری برقرار بوده و امسال نیز با توجه به تأکیدات شهردار قم، جلساتی برگزارشده که قرارداد در مرحله تنظیم است که با تأیید قرارداد، سازمان نیز منحل می‌شود.

وی در پایان تأکید کرد: ادامه کار سازمان برای تأمین منافع شهرداری بوده و هر زمان سند زمین اخذ شود سازمان نیز منحل می‌شود و برای ادامه مذاکرات با اوقاف باید کار سازمان تا پایان سال ۱۴۰۱ ادامه پیدا می‌کرد تا ما زمان لازم برای تکمیل مدارک خود داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه