English

مدیرکل آموزش و پرورش بیان کرد؛

تلاش آموزش و پرورش جهت ترویج مفاهیم قرآنی در دارالقرآن ها

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: یکی از دلایل وقوع اتفاقات اخیر در کشور به دلیل فاصله گرفتن از فهم و عمل به قرآن است لذا رهنمودها و مبانی قرآنی برای عمل در جامعه باید استفاده شود.

تلاش آموزش و پرورش جهت ترویج مفاهیم قرآنی در دارالقرآن ها
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، مسعود حمیدی نژاد سه شنبه در آیین افتتاح دارالقرآن خیر ساز در اهواز بیان کرد: زیبا ترین و بهترین مکان های آموزش و پرورش باید متعلق به فعالیت های قرآنی باشد.
 

وی با بیان اینکه احداث و بازسازی دارالقرآن ها از ناحیه سه آموزشی اهواز شروع شده گفت: امروز نیز این دارالقرآن ناحیه یک اهواز از سوی خانواده خیر" اسماعیل گمراوی" احداث و افتتاح شد.

حمیدی نژاد اظهار داشت: دارالقرآن ناحیه ۲ و ناحیه چهار اهواز نیز به زودی به این مجموعه اضافه می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان تاکید کرد: در هر شهرستان خوزستان که فاقد دارالقرآن است این مرکز باید هر چه سریعتر ساخته شود.

حمیدی نژاد با اشاره به اینکه همواره خوزستان در حوزه قرآنی در رتبه های اول و یا دوم کشور است اظهار داشت: آموزش و پرورش در تلاش است تا در دارالقرآن ها مفاهیم قرآنی را ترویج کند.

وی با اشاره به افتتاح ۲ دارالقرآن در ناحیه سه اهواز در هفته گذشته گفت: امید است فعالیت های قرآنی در جامعه دانش آموزی گسترش یابد.

حمیدی نژاد ادامه داد: تنها نباید به حوزه تلاوت و صوت قرآن پرداخت بلکه باید در حوزه تفسیر قرآن نیز کار شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: برای انجام فعالیت های قرآنی نیاز است در ابتدا جای مناسبی را فراهم نمود، در شهرستان های خوزستان نیز دارالقرآن ها نوسازی خواهند شد و سالن هایی را در کنار دارالقرآن ها خواهیم داشت تا برنامه ها و فعالیت های قرآنی در این فضاها انجام شود.

در ادامه این مراسم یکی از نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: کسی که با قرآن و نور آن آشنا باشد حیات معنوی وی تضمین شده است و دوست را از دشمن می شناسد.

آیت اله محسن حیدری افزود: نوری که قرآن می بخشد مشروط به این است که قرآن در پرتو اهل بیت حرکت کند.

وی افزود: نور الهی در خانه هایی که قرآن خوانده می شود تجلی می یابد و کسانی که در پناه قرآن باشند از پرتو الهی برخوردارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه