English

آغاز بیست و هفتمین کنگره سراسری قرآن کریم ویژه مدارس استعدادهای درخشان استان فارس

رییس اداره مدارس استعدادهای درخشان آموزش و پرورش فارس از آغاز بیست و هفتمین کنگره سراسری قرآن کریم ویژه مدارس استعدادهای درخشان استان فارس در شیراز خبر داد.

آغاز بیست و هفتمین کنگره سراسری قرآن کریم ویژه مدارس استعدادهای درخشان استان فارس

به گزارش خبرگزاری موج فارس، یونس غلامی رییس اداره مدارس استعدادهای درخشان آموزش و پرورش فارس گفت: دانش آموزان از 25 آموزشگاه متوسطه دوم و ۱۲ اموزشگاه متوسطه اول در بهار ۱۴۰۱ در مرحله آموزشگاه به رقابت پرداختند.

رییس اداره مدارس استعدادهای درخشان آموزش و پرورش فارس  با اشاره به اینکه ۱۲۰ دانش آموز منتخبین  مرحله استانی این دوره  هستند گفت: از این تعدا ۸۰ دانش اموز دختر و ۴۰ دانش اموز پسر هستند که در دو دوره اول و دوم و در هر دو جنس دانش اموزان  در این مسابقات شرکت کرده اند.

غلامی گفت: این دانش آموزان در رشته های قرائت، حفظ و حفظ ویژه به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: مرحله مفاهیم  را هم داریم که متفاوت است دانش آموزان باید آثار خود را در قالب انیمیشن و مقاله نویسی به صورت مجازی ارسال کنند.

رییس اداره مدارس استعدادهای درخشان آموزش و پرورش فارس  گفت: سپس برگزیدگان مرحله استانی در مرحله قطبی که در خوزستان به صورت مجازی برگزار خواهد شد قطب ۲ سمپاد شرکت خواهند کرد.

 غلامی ادامه داد:  در شهریورماه یا اوایل مهرماه مرحله کشوری توسط وزارت اموزش و پرورش در یکی از شهرهای شمالی برگزار خواهد شد.

 وی با اشار ه به اینکه  6 هزار و 500 دانش آموز در مدارس استعدادهای درخشان در استان فارس مشغول به تحصیل هستند گفت: این دانش آموزان استعدادهای درخشان در 15 منطقه در 4 ناحیه شیراز و 11 منطقه شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

رییس اداره مدارس استعدادهای درخشان آموزش و پرورش فارس  گفت: دانش آموزان از شهرستان های لار، داراب، نی ریز، اباده، مرودشت، عشایری، کازرون جهرم و اغلب شهرهایی که مدارس استعدادهای درخشان دارند در این دوره از مسابقات حضور دارند.

گفتنی است؛ این دوره کنگره قرآنی سمپاد به میزبانی ناحیه ۲ شیراز در مدارس دستغیب ۱ دوره اول و مدرسه فرزانگان ۱ دوره دوم در حال برگزاری است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه