English

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

تا اصفهان زیست‌پذیر چقدر فاصله داریم؟

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروز در عرصه‌های مختلف محیط زیستی، آلودگی هوا، آب، فرونشست زمین و حمل‌ونقل عمومی به‌رغم تلاش‌های گذشته با چالش مواجه هستیم و برآیند زحمات و تلاش‌های گذشتگان امروز منجر به شرایط مطلوب نشده است.

تا اصفهان زیست‌پذیر چقدر فاصله داریم؟

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمد نورصالحی در برنامه شهرگاه، هم‌اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری که با موضوع برنامه‌ریزی شهری در دانشگاه پیام نور برگزار شد، با تبریک هفته پژوهش و فناوری، اظهار کرد: سلسله جلسات شهرگاه حرکت ارزنده در هفته پژوهش است و امیدواریم که بتوانیم دستاوردی برای شهر و شهروندان از آنها به‌دست آوریم.

وی تصریح کرد: در باب اهمیت پژوهش جای هیچ شک و شبهه‌ای برای کسی نیست، اما مهم آن است که نیازهای شهر، استان و کشور را شناسایی و به نیازها پرداخته شود، همچنین نتیجه‌گرایی و پرهیز از هدر رفتن وقت، انرژی و هزینه در شرایط امروز حائز اهمیت است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: دیدن نتیجه و ثمربخشی پژوهش و تحقیقات، برای کسانی که مطالعات کرده‌اند بسیار لذت‌بخش است و جاری شدن نتایج پژوهش‌ها در عرصه شهری، حلاوت والاتر برای اساتید دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور استان و شخص رئیس دانشگاه حُسن سابقه علمی و اجرایی در عرصه مدیریت شهری دارند و با چالش‌های شهری آشنا هستند که این امر می‌تواند در رفع مشکلات مهم تلقی شود، گفت: در این دوره مدیریت شهری، شعار «اصفهان من، شهر زندگی» به عنوان شعار محوری انتخاب شده است که هرکسی با شنیدن این شعار، پیام نویدبخشی را از آینده روشن دریافت می‌کند.

نورصالحی ادامه داد: امروز در عرصه‌های مختلف محیط زیستی، آلودگی هوا، آب، فرونشست زمین و حمل‌ونقل عمومی به‌رغم تلاش‌های گذشته با چالش مواجه هستیم و برآیند زحمات و تلاش‌های گذشتگان امروز منجر به شرایط مطلوب نشده است.

وی ادامه داد: باید با یک برنامه‌ریزی دقیق مبتنی بر پژوهش‌های کاربردی می‌توانیم به سمت شهر زیست‌پذیر اصفهان حرکت کنیم و امیدواریم این مهم از دستاوردهای سلسله جلسات شهرگاه باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بازنگری اجمالی برنامه جامع ۱۴۰۵ اصفهان گفت: علت اینکه ما در برنامه‌های مختلف کمتر موفق بوده‌ایم آن است که از پژوهش‌ها به صورت کاربردی بهره‌مند شده‌ایم، چراکه امروزه به اذعان کارشناسان کشور، کمتر از ۳۰ درصد از اهداف و برنامه‌های برنامه ششم توسعه کشور محقق شده است و علت آن می‌تواند زمینه پژوهش باشد و باید مطالعات عمیقی صورت گیرد که آیا در تدوین برنامه ششم توسعه افق بلندتری از توان ترسیم شده است؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه