English

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خبر داد؛

تولید ۲۰۰ نوع نانو ذره در آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی کاشان

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان از تولید ۲۰۰ نوع نانو ذره مختلف در آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد.

تولید ۲۰۰ نوع نانو ذره در آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی کاشان

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج اصفهان، غلامعلی حمیدی در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک هفته پژوهش گفت:با توجه به اینکه اهمیت استفاده از نانوذرات در زمینه‌ نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی به سرعت پیشرفت کرده است تهیه آنها می تواند به عنوان یک پتانسیل در دانشگاه ها در حوزه پژوهش و فناوری مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اولین بانک نانو ذرات در آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاسیس ودر حال راه اندازی می باشد.

این مقام مسئول افزود: در حال حاضر آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی کاشان توانسته بیش از ۲۰۰ نوع نانوذره مختلف تهیه کرده و مورد پژوهش قرار دهد که نشان‌دهنده پتانسیل نیروی انسانی متخصصین در این حوزه است هدف بعدی این آزمایشگاه به شرط تامین بودجه در فاز اول تولید ۱۰۰۰ نوع نانوذره در سطح استاندارد برای پژوهش و کاربرد می باشد.

معاون تحقیقات و فناوری بیان کرد:در راستای شعار سال تولید، دانش بنیان،اشتغال آفرین یکی از اولویت های معاونت، تقویت مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه بوده است.

حمیدی گفت:این مرکز با ۱۵ شرکت فناور با تولید ۸ محصول استراتژیک به بار نشسته و تجاری سازی شده در حال حاضر پتانسیل بسیار خوبی برای استقرار فناوران دارد سال ۱۴۰۰ ساختمان جدید مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه با بودجه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال افتتاح که از نمونه  فعالیت های این مرکز می توان " ساخت کیت های بسیار مهم تحقیقاتی است.

کیت های بالینی در رابطه با کووئید ۱۹ و آنفلوآنزا

ایجاد و ساخت لوله های آزمایشگاهی در سایز های مختلف که چندین شرکت شروع به تولید و به راحتی میتوانند تامین لوله های آزمایشگاهی بیمارستان بهشتی و آزمایشگاه های منطقه کاشان را پوشش دهند و بهره برداری برسند .

غلامعلی حمیدی یکی دیگر از اقدامات معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه را معرفی موسسه ISI عنوان کرد و افزود: موسسه isi یک موسسه بین المللی علمی که در سال ۲۰۲۲ با تعداد ۱۲ نفر عضو هیات علمی ایران به عنوان پژوهشگر پر استناد معرفی شده است، که تنها دو نفر از آنها از دانشگاه علوم پزشکی می باشند (حامد میرزایی دانشمند یک درصد برتر کشور و یک پژوهشگر میان رشته ای به چشم می خورد و این خود افتخار بزرگی برای دانشگاه می باشد.

وی با اشاره به تایید سه طرح اثر گذار دانشگاه علوم پزشکی کاشان از ۱۱ طرح ارسال شده در ارزشیابی دانشگاه های علوم پزشکی کشور افزود: تولید کیت های تشخیصی ناهنجاری های مورفولوژیکی و شکستگی های DNA و ارزیابی Vitality(زنده بودن) سلول های اسپرم در نمونه سمن، کاربرد زیادی در رابطه با صیانت جمعیت موارد باروری و ناباروری که طرح شاخص محسوب می شود.

طراحی و ارزیابی سیستم تصمیم یار آموزش جهت تجویز آنتی بیوتیک برای عفونت های حاد تنفسی.

طراحی نرم افزار آموزش ونتیلاتور در تلفن همراه و بررسی تاثیر آن بر دانش و مهارت تفسیر تهویه مکانیکی در پرستاران بخش مراقبت های ویژه.

حمیدی یاد آور شد: در نه ماه سال جاری سه دانشجوی دانشگاه بر اساس دستور العمل فعالیت های تحقیقاتی دانشجویان پژوهشگر برتر در وزارت خانه مورد تایید قرار گرفته(" سمیه راشکی در میکروبیولوژی" و"مهدیه محمدزاده در بهداشت محیط" و" محمد جواد غنضفری  در ارشد پرستاری" موفق به کسب امتیاز حد نصاب و عنوان پژوهشگر برجسته را به خود لقب دادند .

معاون تحقیقات و فناوریدانشگاه علوم پزشکی کاشان چاپ بیش از ۵۰۰ عنوان مقاله در مجلات دارای نمایه های بین المللی در سال ۱۴۰۰ به عنوان مهم ترین آیتم در ارتباط با مراکز آموزشی و پژوهشی دانست .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه