English

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت:

اختصاص ۱۰۰ میلیار تومان تسهیلات محرومیت زدایی به استان کردستان

سعید رسولی گفت : طبق وعده مسئولان ارشد کشوری قرار است ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات محرومیت‌زدایی به استان اختصاص یابد.

اختصاص ۱۰۰ میلیار تومان تسهیلات محرومیت زدایی به استان کردستان

به گزارش خبر گزاری موج کردستان ، سعید رسولی ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات مسکن شهرستان سروآباد، بر ضرورت رفع محرومیت‌زدایی تأکید کرد و اظهار داشت: مردم این شهرستان مردمانی مرزدار، غیور، مهربان و سخت‌کوش هستند که عشق و علاقه خود را به نظام و انقلاب اسلامی همواره نشان داده و اکنون وظیفه ما مسئولان است که خدمتگزار این مردم باشیم.

وی از اختصاص سهمیه 525 واحد مقاوم سازی به سروآباد خبر داد و گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد مستضعفان منعقد شده است 892 واحد مقاوم سازی به استان کردستان اختصاص یافته که از این میزان 525 واحد آن به این شهرستان اختصاص داده شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان با بیان اینکه طبق این تفاهم نامه به هر واحد مسکونی 200 میلیون تومان وام 20 ساله با کارمزد 4 درصد و 50 میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض به هر واحد پرداخت می‌شود، افزود: جمعاً برای هر واحد 250 میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال تسهیلات 525 واحد مسکن متقاضیان در کردستان پرداخت خواهد شد، عنوان کرد: سایر متقاضیان نیز سال آینده در صورت اختصاص اعتبارات، تسهیلاتشان پرداخت می‌شود.

رسولی از اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار در راستای محرومیت‌زدایی به شهرستان سروآباد خبر داد و یادآور شد: طبق وعده مسئولان ارشد کشوری قرار است 100 میلیارد تومان تسهیلات محرومیت‌زدایی به استان کردستان اختصاص یابد که در صورت تحقق، 10 میلیارد تومان آن به سروآباد اختصاص می‌یابد.

 

مشاور رئیس‌جمهور:‌ دولتمردان بر ‌اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در ‌کردستان متمرکز شده‌اند

 

زنگ خطر مهاجرت در سروآباد

حسن زارعی، فرماندار سروآباد نیز در این نشست به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت شهرستان پرداخت و اظهار داشت: عدم اجرای فاز دوم طرح هادی و بازنگری طرح هادی در سطح برخی از روستاها یکی از مشکلات این شهرستان بوده و به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است.

وی گفت: شهرستان سروآباد در حوزه گردشگری، کشاورزی و باغداری می‌تواند قطب تولید در سطح استان و کشور باشد اما برای تحقق این مهم نیازمند اعتبارات جهشی و ملی است.

به گفته زارعی، جمعیت شهرستان سروآباد در سال 90 بیش از 80 هزار نفر بود که در 10 سال گذشته این آمار بسیار کاهش یافته و مردم آن به شهرهای همجوار مهاجرت کرده‌اند اما در طول دو سال اخیر شاهد مهاجرت معکوس در سطح برخی از روستاهای این شهرستان بوده‌ایم، بنابراین می‌طلبد برای جلوگیری از مهاجرت و ادامه روند مهاجرت معکوس به صورت ویژه به این شهرستان توجه شود.

فرماندار سروآباد خواستار توجه ویژه بنیاد مسکن به این شهرستان شد و افزود: سروآباد بیش از 85 درصد بافت روستایی دارد داشته و باید در اختصاص تسهیلات مقاوم‌سازی و ساخت مسکن به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه