English

حجت الاسلام و المسلمین جواد اسماعیل نیا:

بندرلنگه در هم زیستی میان شیعه و سنی مثال زدنی است

امام جمعه بندرلنگه گفت: بندرلنگه از جمله شهرهایی است که هم زیستی میان شیعه و سنی در این شهرستان مثال زدنی است و مردمان این خطه از کشور سالیان زیادی است که در کنار هم زندگی می کنند.

بندرلنگه در هم زیستی میان شیعه و سنی مثال زدنی است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین جواد اسماعیل نیا امام جمعه بندرلنگه در چهل و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی بندرلنگه اظهارداشت: قصد داریم که جشنواره شعر نبوی را در این شهرستان برگزار کنیم که این امر نیازمند همکاری همه دستگاه ها برای برگزاری مطلوب این جشنواره می‌طلبد.

وی به وحدت مذاهب اشاره کرد و گفت: بندرلنگه از جمله شهرهایی است که هم زیستی میان شیعه و سنی در این شهرستان مثال زدنی است و مردمان این خطه از کشور سالیان زیادی است که در کنار هم زندگی می کنند.

امام جمعه بندرلنگه به جشنواره شعر نبوی اشاره کرد و افزود: در برگزاری جشنواره شعر نبوی می‌توان از ظرفیت های خوب این شهرستان استفاده کرد و در بحث وحدت نبی‌اکرم که از مشترکات مذاهب این شهرستان است باید سرلوحه این جشنواره قرار گرفته شود.

در ادامه اسمعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی هرمزگان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه عنوان کرد: بندرلنگه دارای فرهنگی غنی می باشد که در وجود مردم این منطقه نهفته است و ما باید برنامه‌هایی که با فرهنگ مردم مطابقت دارد را احیا کنیم.

وی در ادامه گفت: دشمنان انقلاب اسلامی برای جلوگیری از پیروزی انقلاب و ناچیز جلوه دادن آن قصد آسیب زدن به انقلاب را دارند، درحالی که امروز انقلاب اسلامی تبدیل به درخت تنومندی شده و که هیچ آسیبی به آن نمی رسد زیرا با خون هزاران شهید آبیاری شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، تصریح کرد: دشمن یک روز جنگ تحمیلی و یک روز شخصیت های علمی را ترور می کند اما غافل از اینکه هر چه ما را تحریم کند ما مصمم تر و قوی تر خواهیم شد و  باعث رشد ما می شود

جهانگیری در پایان افزود: در بحث جنگ نرمی که آن‌ها به راه انداخته اند ما نگران نیستیم زیرا به نقطه‌ای خواهیم رسید که دشمن را به ندامت خواهیم کشاند.

در پایان جلسه اعضای حاضر به بیان نکته نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و نسبت به همکاری در جهت برگزاری بهتر جشنواره شعر نبوی در این شهرستان اعلام آمادگی کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه