English

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد؛

اجرای کشت قراردادی گندم در ۲۶ هزار هکتار مزارع استان مازندران و اعطای بسته های تشویقی به کشاورزان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از اجرای طرح کشت قراردادی گندم در 26 هزار هکتار مزارع استان و اعطای مشوق های حمایتی خبر داد.

اجرای کشت قراردادی گندم در 26 هزار هکتار مزارع استان مازندران و اعطای بسته های تشویقی به کشاورزان

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، احسان عباسپور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار داشت: طبق آنچه که سهمیه برای کشت آبی زراعت گندم در استان مشخص کردند 26 هزار هکتار باید تحت پوشش کشت قراردادی قرار گیرد.

وی به حمایت جهاد کشاورزی از کشاورزان با اجرای این طرح اشاره کرد و ادامه داد: کشاورزان در این طرح، در فصل کشت می توانند اقلامی از نهاده ها را تحویل بگیرند و وجه آن را در زمان برداشت محصول بازپس دهند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه مجری این کار در استان شرکت غله و خدمات بازرگانی است، افزود: تاکنون 850 هکتار از این کشت انجام شده و چون اخیراً این طرح ابلاغ شده الان به سرعت در دست عملیاتی شدن است و تا 25 هزار هکتار تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

وی بیان داشت: در این رابطه هم کودهای فسفات و پتاس با 50 درصد وجه تحویل کشاورزان می شود و در مرحله خرید هم به ازای هر کیلوگرم گندم، شرکت غله و بازرگانی صد تومان هزینه حمل به عنوان مشوق پرداخت می کند.

عباسپور به فرآیند و چگونگی انعقاد قرارداد کشت قراردادی اشاره کرد و گفت: کشاورزان استان با مراجعه به نشانی gtc.ir و از طریق نصب برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی در گوشی تلفن همراه دارای سیستم عامل اندروید با ثبت اطلاعات و مشخصات خود از جمله کدملی و سطح زیرکشت نسبت به امضای قرارداد از طریق پلتفرم همراه اول اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ابراز داشت: رقابت پذیری تولیدکنندگان، کاهش نوسانات قیمت، کاهش حاشیه بازار، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، افزایش صادرات، تأمین نهاد‌ه ها و افزایش بهره‌وری در واحد سطح از مهمترین مزایای کشت قراردادی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه