English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

تاکنون از خاک به عنوان سرمایه مهم کشور غافل بوده‌ایم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: از این پس برای انجام هر نوع اقدامی در حوزه کشاورزی از جمله مکانیزاسیون باید حفاظت از خاک مدنظر قرار بگیرد.

تاکنون از خاک به عنوان سرمایه مهم کشور غافل بوده‌ایم

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: این استان ۴.۸ درصد تولیدات کشاورزی کشور را تولید می کند.

علی چاله چاله در آیین روز جهانی خاک، از استان کرمانشاه به عنوان یک استان کشاورزی بر اساس شاخص های اقتصادی یاد کرد و افزود: این استان با برخورداری از ۱.۵ درصد اراضی و ۲.۵ درصد جمعیت کشور، ۴.۸ درصد تولیدات کشاورزی کشور را تولید می کند.

چاله‌چاله میزان تولیدات بخش کشاورزی استان را در حال حاضر حدود پنج میلیون تن اعلام کرد و افزود: چهار میلیون تن از این تولیدات به تولیدات زراعی و مابقی به تولیدات دامی، باغی، شیلاتی و... اختصاص دارد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: استان کرمانشاه ۹۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۴۵ هزار هکتار آن باغ است.

چاله‌چاله سطح اراضی کشاورزی آبی استان را نیز ۲۴۰ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: ۸۵ هزار هکتار از این سطح به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده اند.

وی در ادامه با اشاره به سهم قابل قبول بخش کشاورزی در اشتغال استان کرمانشاه، گفت: بر اساس آمارهای موجود در حالی که سهم اشتغال بخش کشاورزی در کشور زیر ۲۰ درصد است، این میزان در استان کرمانشاه ۲۹ درصد است.

چاله‌چاله در ادامه با اشاره به اهمیت حفاظت از خاک، تاکید کرد: تاکنون از خاک به عنوان سرمایه مهم کشور غافل بوده‌ایم.

وی تاکید کرد: علی رغم وجود مرکز تحقیقات خاک و آب در استان، خروجی چندانی در حوزه کار اجرایی در حوزه خاک و حفاظت از آن در استان نداشته‌ایم که امیدواریم از این پس نتایج پژوهش‌های این مرکز را در برنامه‌های آموزشی و ترویجی وارد کرده و کشاورزان را به اهمیت حفاظت از خاک ترغیب کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه