English

رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه در پاسخ به موج؛

جنگل‌ها و خاک ایران در حال نابودی است/ حفاظت از خاک حتی از آب هم مهم‌تر است

خسرو شهبازی گفت: بی‌توجهی به خاک آسیبی نیست که بتوان آن را جبران کرد و متأسفانه این فرسایش دو تا سه برابر حد مجاز استاندارد جهانی است.

جنگل‌ها و خاک ایران در حال نابودی است/ حفاظت از خاک حتی از آب هم مهم‌تر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه در حاشیه بزرگداشت روز جهانی خاک به خبرنگار موج گفت: برای تهیه آبراه‌های فراوانی وجود دارد اما انتقال و واردات خاک در هیچ جای دنیا امکان‌پذیر نیست.

شهبازی فرسایش و از بین بردن خاک را ظلم بزرگی در حق آیندگان عنوان کرد و افزود: بحران فرسایش خاک خیلی جدی است و باید برای حفاظت از منابع خاک حساس باشیم چراکه بر اساس آمارهای جهانی برای تشکیل یک سانتیمتر خاک سال‌ها زمان نیاز است.

وی بابیان این مطلب که حد مجاز فرسایش خاک سالانه بین سه تا چهار تن است درحالی‌که کشور ما عددی بین 10 تا 12 و حتی 15 تن در سال فرسایش وجود دارد، خاطرنشان ساخت: در برخی از شهرستان‌ها مثل قصرشیرین به خاطر نوع سازندهای خاک فرسایش بیشتری داریم، لذا باید آبیاری اراضی این مناطق از غرقابی به سمت بارانی و تیپ برود که فرسایش و رسوب کمتری رخ دهد.

رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه کشت گیاهان پایا را عامل مهمی در کاهش فرسایش خاک عنوان کرد و گفت: توسعه کشاورزی پایدار با استفاده از تکنیک‌های بی خاک‌ورزی و کم خاک‌ورزی هم می‌تواند در کاهش فرسایش خاک اثرگذار باشد و همچنین برای جلوگیری از ورود گردوغبار باید فکر اساسی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه