English

معرفی بیش از ۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی مناطق زلزله‌زده برای امهال وام

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در مناطق زلزله‌زده حدود 4055 میلیارد ریال تسهیلات مربوط به خسارت دیدگان زلزله وجود دارد که برای امهال وام به مدیریت بحران استانداری معرفی‌شده‌اند.

معرفی بیش از 4 هزار میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی مناطق زلزله‌زده برای امهال وام

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، شهبازی با اعلام خبر امهال وام بخش کشاورزی مناطق زلزله‌زده، افزود: به دنبال زلزله 21 آبان ماه و خسارات فراوان ایجادشده، مردم این مناطق توان پرداخت تسهیلات دریافتی را نداشتند؛ به همین جهت دولت تدبیر و امید برای کمک به مردم مناطق زلزله‌زده، مصوبه قانونی امهال وام‌ها در این مناطق را در دستور کار قرارداد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 10624 فقره پرونده جهت امهال تسهیلات دریافتی بخش کشاورزی برای خسارت دیدگان زلزله تشکیل گردیده و در دست پیگیری قرار دارد خاطرنشان کرد: پرونده‌ها بعد از تکمیل شدن، به‌منظور طرح در کمیته و ابلاغ به بانک‌ها، به مدیریت بحران استانداری ارسال گردیده است.

شهبازی بابیان اینکه 10 شهرستان استان کرمانشاه که در زلزله اخیر بیشترین خسارت‌ها را دیده‌اند تسهیلات آن‌ها امهال خواهد شد تصریح کرد: این شهرستان‌ها شامل شهرستان سرپل ذهاب با 961 فقره پرونده به مبلغ 46 میلیارد و 531 میلیون تومان، شهرستان ثلاث باباجانی 2058 فقره به مبلغ 21 میلیارد و 267 میلیون تومان، دالاهو با 2730 فقره پرونده به مبلغ 41 میلیارد و 794 میلیون تومان، جوانرود با 1162 فقره به مبلغ 25 میلیارد و 18 میلیون تومان از عمده شهرستان‌هایی هستند که پرونده وام کشاورزی آن‌ها جهت امهال معرفی‌شده است.

رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه دیگر شهرستان‌هایی که برای امهال تسهیلات دریافتی معرفی‌شده‌اند را شامل شهرستان‌های قصرشیرین، روانسر، اسلام‌آبادغرب، گیلانغرب، پاوه و شهرستان کرمانشاه (کوزران و ماهیدشت) اعلام کرد.

وی در خصوص شرایط امهال وام خسارت دیدگان مناطق زلزله‌زده بخش کشاورزی گفت: وام‌گیرنده می‌بایست قبل از وقوع زلزله وام را دریافت کرده باشد همچنین به تصویب کارگروه شهرستانی موضوع‌بند خ ماده 33 رسیده باشد، در این صورت وام آن‌ها امهال خواهد شد.

شهبازی اضافه کرد: امهال تسهیلات وام زلزله‌زدگان به مدت 2 سال بوده که باهدف باز توانی مردم در مناطق زلزله‌زده اقساطی از آن‌ها دریافت نمی‌گردد.

وی در پایان به تشریح پروسه امهال تسهیلات خسارت دیدگان زلزله پرداخت و گفت: پروسه امهال تسهیلات به این صورت بوده که پس از بررسی و بازدید واحد تولیدی خسارت‌دیده توسط کارشناسان منتخب شهرستان، فرم خسارت تهیه‌شده که پس از تائید رئیس مرکز خدمات کشاورزی دهستان، بخشدار یا دهیار، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، فرماندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و نهایتاً مدیرکل مدیریت بحران، مجریان طرح جهت امهال وام تسهیلات به بانک عامل معرفی گردیده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه