English

برگزاری همایش «احیاگر حدیث؛ نکوداشت آیت‌الله ری‌شهری»

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث از برگزاری همایش «احیاگر حدیث؛ نکوداشت آیت‌الله ری‌شهری» خبر داد.

برگزاری همایش «احیاگر حدیث؛ نکوداشت آیت‌الله ری‌شهری»

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت الاسلام والمسلمین عبدالهادی مسعودی، رئیس دانشگاه قرآن و حدیث، ۱۰ آذر، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) عنوان کرد: مؤسسه دارالحدیث به مناسبت سالروز رحلت آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری همایشی را با موضوع «احیاگر حدیث؛ نکوداشت آیت‌الله ری‌شهری» برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه این همایش تشکیل شده است، اظهار کرد: این همایش در اسفند ماه سال جاری و با حضور شاگردان، همیاران و همکاران آیت‌الله ری‌شهری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این همایش با همکاری افراد حقیقی و حقوقی، مؤسسات، دانشکده‌ها و... برگزار می‌شود؛ ادامه داد: وعده‌های همکاری از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، رادیو قرآن و معارف، دانشگاه قم و دیگر مؤسسات حوزوی داده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مسعودی با تأکید بر اینکه در این همایش بخشی از فعالیت‌های علمی، سیاسی، اجتماعی و... آیت‌الله ری‌شهری بیان می‌شود، اضافه کرد: در این همایش نمایندگانی از آستان‌های مقدس امام رضا (ع)، عبدالعظیم حسنی (ع) و حضرت معصومه (س) حضور دارند.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به اینکه در راستای این همایش پیش‌نشست‌های متعددی با همکاری مؤسسات حوزوی و دانشگاهی برگزار می‌شود، تصریح کرد: اولین پیش نشست با موضوع «نقش حدیث در تاریخ و سیره» برگزار شد.

وی ادامه داد: این نشست چهارشنبه ۹ آذر ماه ۱۴۰۱ و با همکاری جامعه المصطفی عالمیه و حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی، مسئول مجتمع سیره و تاریخ جامعه المصطفی، برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مسعودی با اشاره به اینکه آیت‌الله ری‌شهری بیش از ۴۰ جلد کتاب در رابطه با تاریخ و سیره ائمه (ع) دارند، اضافه کرد: از جمله تألیفات آیت‌الله ری‌شهری در رابطه با این موضوع هفت جلد در رابطه با سیره پیامبر خاتم (ص)، ۱۵ جلد درباره امیرالمؤمنین (ع)، ۱۰ جلد امام حسین (ع) و حدود ۱۰ جلد در رابطه با امام مهدی (عج) است.

وی با تأکید بر اینکه تألیفات آیت‌الله ری‌شهری منحصر به یک عرصه نیست و سعی می‌شود در پیش‌نشست‌های این همایش بخشی از آثار ایشان معرفی گردد؛ عنوان کرد: پیش‌نشست‌های بعدی با موضوع «نقش حدیث در علوم انسانی با تأکید بر روان‌شناسی» و «نقش حدیث در تفسیر قرآن» برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه