English

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی:

کاهش تراز سطح آب دریا چالش جدی کشورهای حاشیه خزر است

عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کاهش تراز سطح آب دریای خزر مختص ایران نیست و این چالش جدی گریبانگیر همه کشورهای حاشیه خزر است.

کاهش تراز سطح آب دریا چالش جدی کشورهای حاشیه خزر است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، مجید علی نازی عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور در نشست کمیته لایروبی بنادر شمالی که به میزبانی بندر نوشهر برگزار شد با اشاره به اینکه بحران کاهش تراز سطح آب دریای خزر که از سال های گذشته آغاز شده است، اظهار داشت: این مشکل مختص به ایران نیست بلکه همه بنادر حاشیه خزر با چنین بحرانی مواجه هستند.

وی ادامه داد: برای برون رفت از این بحران نیازمند تقویت تجهیزات و امکانات در این حوزه هستیم که اقدامات اثربخشی در حال انجام است تا به اهدافمان که افزایش ایمنی تردد کشتی های تجاری است دست پیدا کنیم.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر در سال های اخیر در زمینه ابنیه و تأسیسات در بنادر کشور اقدامات بسیار خوبی انجام داد و در بخش ناوگان و تجهیزات دریایی و لایروبی نیز برنامه های مدون و جامعی در دست اقدام است.

وی با تأکید بر اینکه نگاه به مسائل دریایی باید ریشه ای تر باشد، عنوان داشت: با تجهیزات موجود در بنادر شمالی باید نسبت به رفع مشکلات آنها به ویژه در بحث لایروبی تمهیدات لازم اندیشیده شود زیرا همواره نشان دادیم که با اندک امکانات هم می توان کارهای بزرگی انجام داد و بنابراین باید تلاش بیشتری کنیم تا به شرایط مطلوب و پایدارتری دست پیدا کنیم.

گفتنی است در نشست یک روزه کمیته لایروبی بنادر شمالی کشور که با حضور عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و مدیران کل و کارشناسان حوزه دریایی بنادر شمالی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر برگزار شد؛ درباره موضوعاتی مانند چگونگی رفع چالش های ناشی از کاهش تراز سطح آب دریای خزر و افزایش حجم لایروبی بنادر شمالی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه