English

به میزبانی جزیره کیش برگزار شد؛

حضور بندر نوشهر در چهاردهمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور

اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران به منظور معرفی فرصت ها و توانمندی های بنادر تابعه، در چهاردهمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کشور حضور یافت.

حضور بندر نوشهر در چهاردهمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، چهاردهمین نمایشگاه بین المللی فرصت های سرمایه گذاری کشور و نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی با مشارکت بیش از 240 سازمان و نهاد دولتی و شرکت ها و مؤسسات بخش خصوصی، از 25 تا  28 مهر ماه در مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی جزیره کیش برگزار می شود.

اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران به مرکزیت بندر نوشهر، با دارا بودن دو بندر تجاری نوشهر و فریدونکنار ضمن فعالیت در زمینه تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری و نفتی، متولی اجرای وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی (از رامسر تا فرح آباد ساری )، در امر حفاظت و ایمنی دریانوردی، جستجو و نجات دریایی، برقراری ارتباطات دریایی، حفظ محیط زیست دریایی و مقابله با آلودگی دریا، ایمنی آبراه دریایی، رعایت و اعمال کنوانسیون های بین المللی در مدیریت امور بندری و دریایی، برگزاری آزمون های تخصصی، صدور گواهینامه های شایستگی برای خدمه شناورهای تجاری و صیادی و شناسنامه های دریانوردی، ثبت و بازرسی کلیه شناورها و صدور گواهینامه های مربوطه و کنترل و بازرسی فنی و ایمنی کشتی ها و شناورها می باشد.

بندر نوشهر طی سال های 1318-1309 توسط  دو شرکت هلندی و بلژیکی احداث و در سال 1319 با ورود نخستین کشتی تجاری حامل قطعات و ماشین‌آلات کارخانه ذوب آهن کرج راه اندازی شد.

بندر نوشهر در حال حاضر با مساحت 88  هکتار و دارا بودن 11 پست اسکله تجاری و خدماتی و تجهیزات مدرن بندری و دریایی، از ظرفیت مناسبی برای تخلیه و بارگیری انواع کالا و پذیرش کشتی های تجاری با ظرفیت بالغ بر  6500 تن برخوردار است.

با تصویب مجلس شورای اسلامی از اردیبهشت ماه 1390 بندر نوشهر به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل و امکان بهره مندی  بازرگانان و سرمایه گذاران بخش خصوصی از مزایا و تسهیلات ناشی از قانون مناطق ویژه اقتصادی فراهم گردیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه