English

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان خبر داد؛

افتتاح پروژه زیرگذر اندیشه تا پایان سال ۱۴۰۱ / اختصاص ۱۰۰ میلیارد به محلات کم‌برخوردار منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان از افتتاح پروژه زیرگذر اندیشه تا پایان سال 1401 در منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان خبر داد.

افتتاح  پروژه زیرگذر اندیشه تا پایان سال 1401 / اختصاص ۱۰۰ میلیارد به محلات کم‌برخوردار منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، جواد کشانی در جمع اصحاب رسانه بیان داشت: زیرگذر پل اندیشه که در ورودی غربی شهر اصفهان واقع شده است یکی از پروژه‌های مهم منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان است که با ۴۰ میلیاردتومان اعتبار و ۶۵ درصد پیشرفت تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود.

وی گفت: منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با ۸ محله و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۵۰۰ هکتار وسعت حریم است که از این مقدار حدود ۲۰۰۰هکتار در محدوده قانونی واقع شده است. 

این مقام مسئول افزود: حریم منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان ۳۵۰۰ هکتار و محدوده قانونی این منطقه دو هزار هکتار می باشد و جمعیت این منطقه از سال ۱۳۹۵ تا سال گذشته از ۱۳۲ هزار نفر به ۱۵۰ هزار نفر افزایش داشته است.

کشانی در خصوص سرانه فضای سبز منطقه بیان کرد: منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان دارای ۱۸ مترمربع سرانه فضای سبز و ۳ مترمربع فضای تفرجگاهی به ازای هر نفر است.

وی در ارتباط با آبیاری فضای سبز این منطقه گفت: کرایه تانکرها برای آبیاری فضای سبز ماهانه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه دارد که در این راستا پروژه خط انتقال پساب از پارک کوهستانی صفه به سمت اتوبان شهید اقارب پرست برای آبیاری فضای سبز این محدوده با اعتبار هشت میلیارد تومان به زودی آغاز می شود.

احیای بافت فرسوده یکی از ابرپروژه های منطقه ۱۳ اصفهان

کشانی با بیان اینکه یکی از ابرپروژه‌های منطقه۱۳ احیای بافت فرسوده است، افزود: منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با ۸۸ هکتار بافت فرسوده که عمدتا در محله‌های باغ فردوس و قائمیه قرار دارند، بیشترین بافت فرسوده را به خود اختصاص داده است.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با اشاره باینکه اهمیت کسب درآمد پایدار در این منطقه ، گفت:بیشترین تمرکز مدیریت منطقه۱۳ شهرداری اصفهان بر کسب درآمدهای پایدار با استفاده از پروژه‌های سرمایه‌گذاری و مشارکتی می باشد.

وی  در خصوص پروژه حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان بیان کرد: این پروژه ۷۸ کیلومتر مسافت دارد که ۴۵ کیلومتر از آن داخل حریم شهر اصفهان قرار دارد و در دو نقطه از محدوده منطقه ۱۳ عبور می‌کند.

افزایش بودجه منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان طی ده سال گذشته

کشانی در ارتباط با بودجه منطقه توضیح داد: در حال حاضر بودجه منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان بالغ بر ۴۲۳میلیارد تومان است که طی ده سال گذشته افزایش قابل‌توجهی داشته است.

این مقام مسئول افزود:از کل بودجه منطقه ۱۲۰ میلیاردتومان شامل هزینه های جاری و مستمر می باشد که نظافت و رفت‌وروب بخش مهمی از آن است که روزانه بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه می‌شود.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت: همچنین در راستای توجه ویژه مدیریت شهری اصفهان به محلات کم‌برخوردار، ۱۰۰ میلیاردتومان از کل بودجه منطقه به محلات کم‌برخوردار اختصاص یافته است.

کشانی با بیان اینکه آزادسازی، تعمیر و بازسازی گلوگاه‌ها از نیازمندی‌های مهم این منطقه است، بیان داشت: بالغ بر ۴۸میلیارد تومان اعتبار برای بازگشایی گلوگاه‌ها در نظرگرفته‌ است که گلوگاه‌های خطرساز در اولویت قرار دارند.

وی ادامه داد: امسال ۱۵ منزل مسکونی که در گلوگاه‌ها وجود دارد در این منطقه شناسایی شده است و روال قانونی آزادسازی آن در حال سپری شدن می باشد.‌

جمع‌آوری روزانه ۶۰ تن پسماند تر در منطقه ۱۳شهرداری اصفهان

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت:روزانه ۶۰ تن پسماند تر از سطح ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار مترمربع معابر شهری ،روزانه ۵ تن پسماند خشک بازیافتی و ۳۵ تن نخاله ساختمانی از سطح منطقه ۱۳ جمع‌آوری می‌شود.

وی در ارتباط با پروژه های مهم منطقه توضیح داد:پروژه خط انتقال پساب از پارک صفه به بزرگراه شهید اقارب پرست با اعتبار ۸ میلیاردتومان یکی از پروژه‌های مهم در این منطقه  است که اجرای آن به زودی آغاز می‌شود.

 کشانی ادامه داد:همچنین عملیات  اجرایی پروژه احداث سالن ورزشی چندمنظوره با اعتبار ۱۰ میلیاردتومان نیز به‌زودی در محله دستگرد آغاز می‌شود.

رتبه برتر منطقه ۱۳ اصفهان در صدور پروانه‌های الکترونیکی

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی از دستاورد این دوره مدیریت شهری ارائه خدمات غیر حضوری شهرداری اصفهان است، گفت: یکی از دستاوردها  صدور الکترونیکی پروانه شهرسازی است که منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان در بین مناطق پانزده‌گانه رتبه برتر را در صدور پروانه الکترونیکی کسب کرده است.

به گزارش موج؛ منطقه ۱۳ شهرداری در جنوب غربی شهر اصفهان قرار دارد که از سمت شرق به میدان سهروردی و خیابان جانبازان، از جنوب به بزرگ راه اقارب پرست، از غرب کوه قائمیه و از شمال به اراضی محدود پارک ناژوان همجوار است.

منطقه 13 اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه