English

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز مطرح کرد؛

بهره‌برداری از ۵۰ پروژه عمرانی شهرداری شیراز تا پایان سال جاری/ نصب روز شمار ساخت و اتمام تعدادی از تقاطع‌های سطح شهر

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: تعداد ۵۰ پروژه شاخص عمرانی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از ۵۰ پروژه عمرانی شهرداری شیراز تا پایان سال جاری/ نصب روز شمار ساخت و اتمام تعدادی از تقاطع‌های سطح شهر

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمد امین  معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: موضوع اصلی پروژه‌های حوزه عمرانی شهر شیراز و توزیع آن‌ها براساس مسئله محوری است و تأثیرگذاری آن موجب می‌شود تا پروژه‌ها براساس اولویت بندی اجرا شوند.

وی اجرای پروژه‌های شهری را در سه گروه بزرگ مقیاس با تأثیر شهری و استانی، متوسط و کوچک مقیاس در سطح شهرداری‌های مناطق ذکر و بیان کرد: در حوزه مناطق نیز با تقسیم بندی پروژه‌ها به دو گروه شاخص و وظیفه‌ای،  تعداد ۲۲۰ پروژه شاخص در مناطق یازده گانه شناسایی و احصاء شدند و هدف گذاری برای اجرای آن‌ها تا پایان سال ۱۴۰۴ تعیین شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز تصریح کرد: مقرر شده تعداد ۵۰ پروژه شاخص تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد که از این تعداد، ۲۶ پروژه تکمیل و آماده افتتاح هستند.

امین به میزان ارزش ریالی این پروژه‌ها براساس برآورد انجام شده اشاره و عنوان کرد: اعتبار مورد نیاز این پروژه‌ها بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان با برآورد تورم فعلی است که این در حالیست که در جهت تکمیل پروژه‌های بزرگ مقیاس در حوزه عمرانی، نیازمند ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

به گفته وی؛ تعداد پروژه‌های بزرگ مقیاس ۷۱ پروژه می‌باشد که اجرای پل روگذر احمد ابن موسی (ع)، تقاطع نواب صفوی، پروژه زیر گذر گویم و کمربندی ۵۵ متری جنوب شهرک حافظ در جهت کاهش ترافیک شمال و‌شمال غرب شیراز و اجرای سه بزرگراه شهید استوار و شهید سلیمانی و آیت اله حائری از جمله آنهاست.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه یکی از مشکلات شهر شیراز در حوزه ترافیک است، گفت: این معاونت در حوزه‌هایی همچون رفع مشکل کمربندی جنوب و جنوب شرق شیراز ورود کرده که در این راستا اجرای هشت تقاطع در کمربندی در دستور کار قرار گرفت که اجرای ۳ تقاطع در تعهد راه و شهرسازی و احداث دو تقاطع در تعهد شهرداری است.

امین با اشاره به پروژه‌های اجرایی شاخص همچون پارک منظر‌های شیراز در مجاورت بام سبز و تکمیل باغ ایرانی، پارک کوهستانی دراک و تکمیل پارک مادر، اضافه کرد: احداث ساختمان‌های آتش نشانی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی است و در این راستا ساخت مجدد و مقاوم سازی ۸ ایستگاه آتش نشانی در دستور کار است و ساختمان آتش نشانی شهرک گویم نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: ساماندهی رودخانه‌های شهر شیراز یکی دیگر از اقدامات اجرایی است و باتوجه به اینکه یکی از معضلات شهر شیراز آبگرفتگی معابر سطح شهر است، این اهتمام در مجموعه شهرداری صورت گرفت تا طرح جامع ساماندهی آب‌های سطحی شهر شیراز  در دستور کار قرار گیرد و باتوجه به اینکه این طرح زمانبر بود مقرر شد تا ابتدا طرح بازنگری این موضوع در مرحله مقدماتی انجام شود.

وی بیان داشت: طرح ساماندهی رودخانه چنار راهدار و رودخانه خشک نیز انجام و بهسازی و زیبا سازی و اجرای پل شیشه‌ای بر روی آن در دستور کار است.

امین همچنین به پروژه سینمایی و سالن‌های آمفی تئاتر اشاره کرد و گفت: پروژه پردیس سینمایی جوان ابنیه آن آماده می‌باشد، اما تأسیسات آن هنوز کامل نیست و باتوجه به اینکه این مجموعه دارای ۹ سالن می‌باشد اواخر سال گذشته یکی از سالن‌های آن تکمیل شد و امید است تا پایان سال جاری مابقی عملیات اجرایی این پروژه اتمام و به بهره برداری برسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز تصریح کرد: ظرف یکماه آینده روز شمار ساخت و اتمام تعدادی از تقاطعات سطح شهر نصب خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی