English

با حضور سرپرست سازمان نوسازی وتجهیز مدارس کشور:

بیست و چهارمین جشنواره خیّرین مدرسه‌ساز استان مرکزی برگزارشد

روز سه شنبه بیست و چهارمین جشنواره خیّرین مدرسه‌ساز استان مرکزی برگزارشد

بیست و چهارمین جشنواره خیّرین مدرسه‌ساز استان مرکزی برگزارشد

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی،  «حمیدرضا خانمحمدی» روز سه‌شنبه در بیست و چهارمین جشنواره خیّرین مدرسه ساز استان مرکزی در اراک، افزود: به صورت میانگین ۵۰ درصد مدارسی که در کشور ساخته می‌شود به شکل مشارکتی است که این اقدام ارزشمند برگ برنده آموزش و پرورش به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه، پیشران عدالت، مدرسه سازی است اظهار داشت: در صورتی که مدرسه‌ای در یک منطقه و بخش وجود نداشته باشد نمی‌توان برای ایجاد اداره آموزش و پرورش اقدام کرد.

سرپرست سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: خیّرین پیشران عدالت به شمار می‌روند و بالاترین ضریب رشد و توسعه با مدرسه‌سازی حاصل می‌شود که برای رسیدن به این مهم باید به خیّران توجه ویژه داشت.

خانمحمدی افزود: خیّرین مدرسه ساز آغاز کننده حیات طیبه هستند که با قرار داشتن در کنار مدارس، این مجموعه‌های آموزشی را مورد حمایت و همراهی قرار می‌دهند.

وی اظهار داشت: همراهی و حمایت خیّرین نقطه شروع کار بزرگی با عنوان «مدرسه یاری» است و مدارس در پیشرف محله‌ها اثرگذار هستند.

سرپرست سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: آموزش و پرورش در تعهد خود برای ساخت مدارس نیمه کاره، عقب است، بنابراین قول می‌دهیم بخش‌هایی که برعهده این مجموعه گذاشته شده را عملیاتی کنیم.

خانمحمدی افزود: فروش املاک مازاد آموزش و پرورش برای کمک به ساخت طرح‌های نیمه کاره، هدف‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه استاندار مرکزی، دغدغه آموزش و پرورش استان را دارد، اظهار داشت: توجه مقام عالی استان به مقوله آموزش و پرورش موجب هم افزایی برای توسعه و رشد استان خواهد شد تا با فروش اموال مازاد طرح‌های نیمه کاره افتتاح شود.

سرپرست سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در ادامه گفت: اگر امروز افرادی در کشور ناامنی ایجاد می‌کنند به خاطر این است که نمی‌خواهند کشور به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز دراین مراسم گفت: خیّرین مدرسه‌ساز در توسعه و اصلاح اجتماعی نقش آفرین و سهیم هستند و به همین دلیل این امر مقدس از بهترین ذخیره‌ها برای آخرت است.

آیت الله « قربانعلی دری نجف آبادی»  افزود: نوسازی، بازسازی و ساخت مدارس با کیفیت یکی از ارزشمندترین کارها است که در این مسیر باید به ساخت بر اساس سازه‌های جدید و سنت‌ها نیز توجه شود.

امام جمعه اراک ادامه داد: مکان‌یابی مدرسه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در طراحی‌ها به اقلیم و قرارگیری مکان آموزشی درکمترین معرض آلودگی هوا و ایجاد فضای سبز نیز توجه جدی شود و کاهش هزینه‌ها، بهترین کیفیت و بالاترین خدمات در این مسیر مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به زندگی شهید پزشک مدافع سلامت و خیر مدرسه اراکی، دکتر شهید «غلامحسین نادری» افزود: این شهید بزرگوار در طول عمر با برکت خود همواره در مسیر کارهای خیر قدم برداشت و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ عمل پیوند موفق کلیه داشت و امروز پس از آسمانی شدن، قدم‌های خیر این خّیر و خانواده ایشان در مدرسه سازی وارد شده و نام این شهید بزرگ تا ابد ماندگار است.

دری نجف آبادی ادامه داد: آموزش و پرورش و خانواده پیوند نزدیک و ناگسستنی با یکدیگر دارند و این دو  باید پشتیبان همدیگر باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: خیّران استان مرکزی تاکنون در بخش‌های مختلف قدم‌های بلندی برداشته‌اند که امید است این قدم‌ها روز به روز بیشتر شود.

استاندار مرکزی در ادامه گفت: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش راهکار برون رفت بسیاری از مشکلات کشور در بخش‌های مختلف است.

« فرزاد مخلص الائمه» افزود: هزینه‌های فراوانی در بخش‌های مختلف کشور از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون شده که اگر به همین نسبت در آموزش و پروش هزینه شده بود، مشکلات در سایر بخش‌ها نیز حل شده بود و به نحو متوازنی در این راستا کار و سرمایه گذاری نشده است.

وی بیان کرد: اجرای سند تحول بنیادین امری ضروری است و یکی از زیرنظام‌های این سند، تامین فضا و تجهیزات است که باید در گذشته جزو اولویت‌ها قرار می‌گرفته اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده و سند ۲۰۳۰ مورد توجه بوده است.

مخلص الائمه یادآور شد: در سال ۹۹ و در راستای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، اجرای سند ۲۰۳۰ لحاظ شده بود که انسان باید سر به آسمان و چاه گذارد و گریه کند که چگونه عناصر نفوذی و بی اعتقاد به رشد فرهنگی کشور و بی‌اعتقاد به الگوهای بنیادی تلاش کردند و هنوز هم تلاش می‌کنند تا آموزش و پرورش به سرانجام نرسد.

وی اظهار داشت: اگر چه همه خیّران استان مرکزی در کشور سرآمد هستند اما خیّران امر مدرسه‌سازی پیشتاز هستند و جامعه قدردان زحمات این قشر است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: خیران با انگیزه خالصانه تلاش می کنند و این کار بسیار ارزشمند است و بیشتر آنها توانمندی مالی بالا ندارند اما قلب بزرگ دارند و نسبت به آینده کشور و نسل‌های آینده حساس هستند.

مخلص الائمه افزود: استان مرکزی اگرچه استان صنعتی و اقتصادی است و رتبه اول تنوع صنعت کشور را دارد اما استان فرهنگی نیز محسوب می‌شود که ظهورش در خیّران مدرسه‌ساز است که چند دهه عمر خود را در این مسیر ارزشمند قرار داده و این مهم و جای تقدیر دارد.

وی درپایان تاکید کرد: انتظار است همه در حد توان خود در مدرسه‌سازی و طرح آجر به آجر و خشت به خشت و یا تهیه تجهیزات مدرسه قدم بردارند و صنایع نیز در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی خود به این بخش نگاه ویژه داشته باشند.

در پایان این جشنواره، از خیران مدرسه ساز استان مرکزی با اهدای لوح و تندیس تقدیر شد.

227 هزار دانش آموز در۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

گروه نوسازی مدارس استان مرکزی در سال ۱۳۵۵ شکل گرفته و در سال ۱۳۷۱ از گروه به‌مدیریت و در سال ۱۳۷۷ از مدیریت به اداره کل تبدیل شده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه