English

با حضور مسئولان استانی:

آئین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی “نماز کلید بهشت ” برگزار شد

آئین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری،ادبی و پژوهشی “نماز کلید بهشت”، با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ، فرماندار ایلام ،مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و جمعی از مدیران ومسئولین استانی،مربیان کانون و منتخبین جشنواره برگزار شد.

آئین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی “نماز کلید بهشت ” برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، در این آئین که به همت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و همراهی اداره‌ کل آموزش و پرورش برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار ، با ذکر این مطلب که دشمن تهاجم فرهنگی و جنگ شناختی گسترده ای را علیه ایران اسلامی به ویژه نسل جوان و نوجوان شکل داده است،افزود: برای مقابله با حملات فرهنگی دشمنان و معاندان باید برنامه های فرهنگی در حوزه های عفاف و  ارتباط با خداوند توسعه یابد و فعالیت های فرهنگی در حوزه دین بیشتر شود.

وی ادامه داد: ایران در سایه انقلاب اسلامی به رشد علمی، قدرت دفاعی و نظامی بالایی در سطح دنیا دست یافته و به برکت این نظام حتی یک وجب از خاک کشورمان از دست نرفته است.

کریمی تبار اضافه کرد: دشمن با ایجاد آشوب و ناامنی در ایران تلاش دارد شکست خود را، سند دوم برجام را جبران و ایران را مجبور به تحمیل خواسته های خود کند، اما در این ۲ وادی هم متحمل شکست شده است.

وی افزود: دشمنان ایران اسلامی در ناآرامی های اخیر با تمام قوا و بسیج تمام نیروهای داخلی و خارجی خود به میدان آمدند و مزدوران آموزش دیده را برای گسترش ناامنی، التهاب هراس افکنی روانه ایران کردند و فجایع تلخی از جمله حرمت شکنی نمادهای دینی و هویتی و حتی سوزاندن افراد را رقم زدند.

کریمی تبار ادامه داد: جوانان نسل جدید شناخت دقیقی از معنویات و دفاع مقدس ندارند و باید متولیان فرهنگی و آموزشی راه های درست زندگی و بندگی کردن در برابر خداوند و نیز انس جوانان و نوجوانان با پیشینه این سرزمین را به بچه ها آموزش دهند.

در ادامه این آئین فاطمه رستگار با تقدیر از حمایت و رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، بر ضرورت توسعه و تعمیق فرهنگ نورانی نماز در بین کودکان و نوجوان تأکید و اظهار داشت: این جشنواره با تلاش و پیگیری های مربیان وکارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، تا با بهره گیری از فرهنگ نورانی و انسان ساز نماز در میان کودکان و نوجوانان این فرهنگ معنوی بیش از پیش توسعه و تعمیق یابد.

وی با بیان این مطلب که این جشنواره در راستای ترویج فرهنگ نماز با هدف پرورش حس دینی در کودکان و نوجوانان برگزار شد ،تصریح کرد: از دیگر اهداف این برنامه؛ ایجاد نشاط و روحیه تعامل در بین کودکان و نوجوانان با مشارکت در برنامه های فرهنگی ، هنری ،دینی و مذهبی ،ترغیب کودکان و نوجوانان به انجام فریضه نماز با بهره گیری از زبان هنر و ادبیات و دعوت از اعضای نوجوان برای حضور در نماز جمعه و همکاری در اجرای برنامه فرهنگی و هنری با همکاری دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان است.

رستگار افزود: در این جشنواره آثار ارزشمندی در قالب های مختلف فرهنگی ، هنری ،ادبی و پژوهشی به دبیرخانه رسید که توسط داوران مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت که امروز از افراد منتخب در این جشنواره تجلیل شد.

این مسئول با اشاره به اینکه این جشنواره با رویکرد مذهبی و محوریت نماز در بخش های مختلف و متنوع عکاسی ،نقاشی،خاطره نویسی،پادکست قصه گویی ،مقاله نویسی،کتابسازی و نشریه دیواری در سه گروه سنی کودک ،نوجوان و بزرگسالان در تیر ماه سال جاری با انتشار پوستر و بروشور در سطح استان شروع شد،افزود: این جشنواره با استقبال قابل توجه و چشمگیر مخاطبان وجامعه هدف روبرو شد و آثار بسیار خلاق، زیبا و چشم نوازی ارائه گردید و ما را مصمم کرد ،این جشنواره را در سالهای آینده با برنامه ریزی دراز مدت برگزار کنیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام تصریح کرد: کل آثار رسیده به دبیرخانه ۵۵۰ اثر و کل شرکت کنندگان نیز ۵۱۰ نفر بودند که از این تعداد ۴۳۰ اثر مربوط به اعضاء ومربیان کانون است.

وی با ذکر این مطلب که تعداد ۱۸ داور آثار را مورد ارزیابی قرار دادند ،گفت: از این تعداد ۱۶ نفر از کانون و ۲ نفر از آموزش و پرورش داوری کل آثار را در هفت بخش به عهده داشتند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام ،عنوان کرد: برگزیدگان نهایی اول تا سوم تعداد ۵۲ نفر می باشند که توسط داوران انتخاب شدند و تعداد ۱۱ نفر نیز شایسته تقدیر هستند که از آنها در پایان مراسم تجلیل به عمل آمد.

فاطمه رستگار در پایان گفت: نمایشگاه آثار در نگارخانه همین مجتمع و به مدت یک هفته دایر خواهد بود و مردم می توانند از این نمایشگاه معنوی و زیبا دیدن نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه