English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد؛

برگزاری ۱۳ جشنواره استانی و شهرستانی در ایلام

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه در یکسال گذشته ۳۲۰ عنوان کتاب در ایلام چاپ شده است، گفت: با برگزاری بیش از ۱۳ جشنواره با موضوعات مختلف در مرکز استان و شهرستان های تابعه تلاش شده در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و ترویج ارزش های دینی گام های اساسی برداشته شود.

برگزاری ۱۳ جشنواره استانی و شهرستانی در ایلام

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، علی هوشمند در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام، اظهار داشت: نقش محوری فرهنگ در توسعه همه جانبه کشورها همواره به عنوان نقطه مشترک تمام نظریات اندیشمندان در بحث توسعه مطرح بوده و بدون توجه به مقوله فرهنگ رسیدن به توسعه امری محال خواهد بود.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و برنامه های مورد تاکید دولت سیزدهم، برنامه های خود را با محور قرار دادن دو موضوع یعنی رعایت عدالت در ارائه خدمات فرهنگی به مناطق و اقشار مختلف و توجه به تقویت ارزش های دینی و اخلاقی در اجرای برنامه ها تلاش نموده در راستای کمک به توسعه استان و تحقق برنامه های دولت انقلابی گام بردارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به فعالیت های عمرانی و زیرساختی حوزه فرهنگ و هنر استان، تصریح کرد: تحقق اهداف و برنامه های فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی، جلب مشارکت مردم در برنامه های دولت، ترویج ارزش های اسلامی و توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی، نیازمند ایجاد مراکز فرهنگی و تهیه امکانات لازم جهت تشویق اقشار مختلف مردم به انجام فعالیت های فرهنگی است.

هوشمند اضافه کرد: این موضوع همواره از دغدغه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و تلاش می شود زمینه ایجاد مراکز فرهنگی متعدد در تمام شهرستانها فراهم شود، فعالیت های انجام گرفته در این خصوص طی یکسال گذشته  تجهیز و افتتاح سالن اجتماعات «زنده یاد علی شاه خان حیدری زادی» در شهرستان چرداول، تجهیز و افتتاح نگارخانه تخصصی سیمره در شهرستان دره شهر و  تجهیز و افتتاح نگارخانه تخصصی «زنده یاد بهمن نظری» در شهرستان چرداول بوده است.

وی خاطر نشان ساخت: جشنواره های فرهنگی همواره فرصتی برای ترویج ارزش های اخلاقی جامعه از طریق هنر، آشنایی مردم با هنرمندان و تشویق نسل جوان جهت انجام فعالیت های هنری و فرهنگی بوده است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان طی یکسال گذشته با برگزاری بیش از ۱۳ جشنواره با موضوعات مختلف در مرکز استان و شهرستان های تابعه تلاش کرده است در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و ترویج ارزش های دینی گام بردارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام یادآور شد: برگزاری جشن انقلاب اسلامی در تمام شهرستانها به مناسبت دهه فجر، جشنواره نمایش استان، جشنواره موسیقی استان، جشنواره صنعت چاپ، جشنواره موسیقی محلی تکنوازی در دره شهر، جشنواره تئاتر شرهانی از مهمترین جشنواره های برگزار شده در سطح استان است.

هوشمند بیان داشت: برگزاری جشن انقلاب اسلامی تمام شهرستانها به مناسبت دهه فجر، جشنواره نمایش استان، جشنواره موسیقی استان، جشنواره صنعت چاپ، جشنواره موسیقی محلی تکنوازی در دره شهر، جشنواره تئاتر شرهانی، جشنواره داستان رازان،  جشنواره خوشنویسی نینوا، جشنواره کالاهای فرهنگی، جشنواره شعر طنز نوشخند، جشنواره خلات ادبی، جشنواره نمایش های خیابانی با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت، جشنواره موسیقی سورناوا و جشنواره نمایش طنز در ایوان از جمله جشنواره های برگزار شده در استان است.

وی ادامه داد: معرفی هنرمندان به جامعه و اطلاع مردم از تولیدات فرهنگی و هنری نیازمند اطلاع رسانی و ایجاد زمینه بازدید مردم از تولیدات فرهنگی است و در تمام کشورهای دنیا تلاش می شود با برگزاری نمایشگاه امکان بازدید و آشنایی مردم با تولیدات فرهنگی فراهم شود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام به منظور آشنایی مردم با تولیدات هنرمندان استان در زمینه های نقاشی، خوشنویسی، طراحی هنری، مد و لباس و …. بیش از ۱۴ نمایشگاه  را در این راستا برگزار کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه