English

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده:

حضور مقتدرانه ارتش در دریاها تضمین کننده امنیت اقتصادی کشور است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان حضور مقتدرانه ارتش در دریا را تامین کننده امنیت اقتصادی کشور دانست و افزود: اگر دریاها ناامن شوند شاهد بروز چالش‌های اقتصادی جدی در کشور خواهیم شد.

حضور مقتدرانه ارتش در دریاها تضمین کننده امنیت اقتصادی کشور است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان صبح امروز در دیدار فرماندهان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: سیطره ایران بر دریاها در برخی از برهه‌های تاریخ کشور مشهود است و همواره نکاتی درباره عظمت ایران بر دریاها مشهود است.

وی با ذکر این نکته که بریتانیا با سیطره بر دریا به بریتانیای کبیر تبدیل شد، تصریح کرد: بریتانیا در برهه‌های تاریخی عمده کشورها را از طریق حضور و تسلط بر دریا به استثمار خود در می‌آورد؛ این امر اهمیت ویژه‌ دریاها را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: نیروی دریایی یک نیروی راهبردی است به همین جهت است که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) عقیده دارند که هر کشوری که بر دریا مسلط باشد، بهتر می‌تواند نقش خود را در معادلات جهانی ایفا می‌کند، یعنی اگر بخواهیم در دنیای معاصر به عنوان یک قدرت بزرگ نقش آفرینی کنیم باید در دریاها حضور موثر داشته باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده نقطه ضعف آمریکا را حضور در منطقه دانست و تصریح کرد: دشمن می‌داند اگر در هر نقطه از دنیا مزاحمتی برای نیروی راهبردی دریایی جمهوری اسلامی ایران ایجاد کنند در منطقه با مشکل روبرو خواهد شد.

وی افزود: آمریکا حق دریانوردی در کنار ایران را برای خود قاعل است و ما نیز حق حضور در دریای کارائیپ و حیاط خلوت آمریکا را برای خود متصوریم‌.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان این نکته که دشمن، عظمت حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمام نقاط دنیا را می‌بینند، بیان کرد: این نیروی راهبردی در تمام معادلات جهان نقش آفرینی دارد و عظمت ملت ایران را به رخ جهانیان می‌کشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده مطرح کرد: امروز قدرتی که ایران در حال حاضر در عرصه جهانی ایفا می‌کند، مرهون قدرت نیروهای راهبردی دریایی جمهوری اسلامی ایران است.

وی حضور مقتدرانه ارتش در دریا را  تامین کننده امنیت اقتصادی کشور دانست و افزود: اگر دریاها ناامن شوند شاهد بروز چالش‌های اقتصادی جدی در کشور خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان خاطرنشان کرد: امروز اگر آمریکایی‌ها و غربی‌ها بخواهند در وضعیت منطقه اخلالی ایجاد کنند می‌دانند که در آن‌ها نیز امنیت نخواهند داشت، به همین جهت است که امروز قدرت خود را در آب‌های آزاد بیشتر به رخ می‌کشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده مطرح کرد: به زودی در تمام حیاط خلوت‌های ابرقدرت‌ها از جمله آمریکا حضور پیدا خواهیم کرد و امروز آن وعده و بشارت الهی وعده امام المسلمین محقق شده است.

وی گفت: امروز قدرت ایران تنها به تنگه هرمز خلاصه نمی‌شود و نقاط استراتژیک مهمی در اشراف نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد؛ چراکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمام نقاط مهم دریایی حضور پرقدرت دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه