English

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی سوادکوه‌شمالی خبر داد؛

فعالیت ۷۲۰ زنبوردار در سوادکوه‌شمالی

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی سوادکوه‌شمالی از تولید 634 تن عسل و فعالیت 720 زنبوردار در این شهرستان خبر داد.

فعالیت 720 زنبوردار در سوادکوه‌شمالی

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علی نوری‌نژاد سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی سوادکوه‌شمالی با بیان اینکه 68 هزار و 579 کلنی زنبور‌ عسل در شهرستان سوادکوه‌شمالی وجود دارد، از فعالیت 720 زنبوردار در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: 634 تن‌ عسل در این شهرستان تولید شد.

وی به اتمام سرشماری از زنبورستان‌های این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری کلاس‌های ‌آموزشی ترویجی زنبورداری طی سال های اخیر و رویکرد اشتغال‌زایی و بهره‌برداری بهینه از مناطق جنگلی و منابع طبیعی این شهرستان موجب افزایش فعالیت زنبورداری طی سال‌های اخیر شده است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه‌شمالی گفت: عسل به عنوان محصول غذایی مفید و پر ارزش از قرن‌ها پیش به عنوان یکی از عالی‌ترین و مقوی‌ترین غذا‌ها شناخته شده و به خاطر ویژگی‌های شفابخش خود به عنوان دارو نیز استفاده و فرآورده‌های وابسته‌ مانند گرده، ژل رویال، موم و بره‌موم نیز توسط پرورش‌دهندگان زنبورعسل در این شهرستان تولید و عرضه می‌شود.

وی با اشاره به ارسال عسل و محصولات جانبی تولید‌ شده از عسل این شهرستان در شهرها و استان‌های همجوار، افزود: سال گذشته 7 هزار و 300 گرم ژل رویال، یک هزار و 794 کیلوگرم گرده گل، 6 هزار و 230 کیلوگرم موم و 167 کیلوگرم بره‌موم نیز در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه