English

مثبت بودن تراز ورود و خروج نیروی انسانی آموزش و پرورش در سال جاری

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: تراز ورود و خروج نیرو در آموزش و پرورش در سال جاری مثبت است اما با وجود ده هزار کلاس درس امکان برخی اشتباهات وجود دارد.

مثبت بودن تراز ورود و خروج نیروی انسانی آموزش و پرورش در سال جاری

به گزارش خبرگزاری موج قم، علیرضا رحیمی امروز ۶ آذرماه طی سخنانی در خصوص به کارگیری نیروهای غیر متخصص در آموزشگاه های استان، ضمن اشاره به وضعیت مطلوب ساماندهی نیروی انسانی در سال تحصیلی جاری نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: تراز ورود و خروج نیرو در آموزش و پرورش در سال جاری مثبت است اما با وجود ده هزار کلاس درس امکان برخی اشتباهات وجود دارد که از همشهریان خواهشمندیم که موارد خاص را به ادارات مربوطه گزارش دهند تا پیگیری های لازم در خصوص رفع مشکل به انجام برسد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در خصوص نظارت بر عملکرد همکاران فرهنگی شاغل در مدارس گفت: روند نظارت از فعالیت معلمان در اولین قدم بر عهده مدیران و معاونین آموزشی مدارس است و یا در سطح بالاتر و تخصصی تر گروه های آموزشی در نواحی و مناطق آموزش و پرورش برای نظارت حضور دارند.

وی در ادامه گفت: انجمن اولیا و مربیان مدرسه یکی از مراجع پاسخگویی به اولیا می باشد که واسطه بین اولیا و کادر اجرایی مدرسه است و ما از نمایندگان این انجمن ها در درون مدارس خواستاریم تا در روز ساعاتی را در مدارس حضور یابند و بازوی کمکی مدیران آموزشگاه ها در حل مسائل گوناگون باشند.

رحیمی در مورد روش های تدریس معلمان در کلاس های درسی تصریح کرد: در برخی از موارد اولیا به دلیل ناآشنایی با روش های جدید در آموزش نسبت به عملکرد معلمان اعتراضاتی دارند که البته در شرایطی که اعتراض صحیح باشد رسیدگی می شود.

وی در رابطه با سیستم های گرمایشی و سرمایشی مدارس ابراز کرد: از میان مدارس فرسوده استان ۳۰ آموزشگاه با تلاش همکاران استاندارد سازی شده لکن اولیا موارد خاصی که مشکلاتی دارند را حتما به اطلاع ادارات مربوطه از طریق شورای انجمن اولیا و مربیان و یا از طریق ارتباط با ادارات پاسخگویی به شکایات هر ناحیه، منتقل کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در خصوص تبدیل وضعیت نیرو های خدماتی در استان عنوان کرد: بخش زیادی از نیروهای خدماتی که موفق به کسب مدارج علمی شده اند به شیوه های گوناگون قانونی تبدیل وضعیت شدند اما تغییر وضعیت نیرو ها شرط مهمی دارد که آن عدم نیاز به نیرو در مبدا می باشد و لذا کمبود نیرو روند این فرآیند را کند کرده است هر چند از مسئولین در وزارت آموزش و پرورش درخواست اختصاص نیرو از طریق تامین آن توسط شرکت های آزاد را داشته ایم.

رحیمی در خصوص تعیین تکلیف استفاده از فضای مجازی در فعالیت های آموزشی و شبکه شاد یادآور شد: در سند تحول، استفاده هوشمندانه از فضای دیجیتالی به عنوان ابزاری که به فراخور نیاز مورد استفاده قرار گیرد، اشاره شده است اما فعالیت در فضای مجازی و شبکه شاد با ورود تلفن همراه به درون مدارس ممنوع می باشد و این فرآیند می بایست خارج از فضای آموزشگاه و در مواردی که معلم نیاز می بیند مورد استفاده قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه