English

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

نیروهای انسانی متخصص، کارآمد و مؤثر ستون اصلی آموزش و پرورش هستند

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، نیروهای انسانی متخصص، کارآمد، اثربخش و مؤثر در امر تعلیم و تربیت را ستون اصلی آموزش و پرورش دانست.

نیروهای انسانی متخصص، کارآمد و مؤثر ستون اصلی آموزش و پرورش هستند

به گزارش خبرگزاری موج، محمود امانی طهرانی با حضور در شورای معاونین آموزش و پرورش استان اصفهان، اظهار کرد: اگر دیدگاه و چشم انداز روشنی داشته باشیم می توانیم برای ارتقا و بهبود کیفیت نیروی انسانی، شاخص‌هایی تعریف کرده و پس از اندازه گیری نتایج آن، بگوییم به چه میزان از کیفیت وبهبود نیروی انسانی، برخورداریم.

امانی ادامه داد: ستون آموزش و پرورش نیروی انسانی متخصص، کارآمد، اثربخش و مؤثر در امر تعلیم و تربیت است اما در کشور با معضل کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

امانی گفت: هر استان برای ارتقای عملکرد معلمان خود به یک طرح شفاف، روشن و چند لایه نیاز دارد که در صورت وجود زیرساخت های لازم می تواند تا ۹۵ درصد برنامه ها را در فضای مجازی انجام دهد.

وی تصریح کرد: در این فضا باید به معلم راهکار و آموزش داد که چگونه شروع کند، پیش رود، تکلیف دهد، امتحان بگیرد، درس را به پایان ببرد، چه تکالیفی برای خانه تعیین کند، کار های انفرادی و گروهی راچگونه سامان دهدوباوجود تمام این کارها باید به دانش آموز آزادی عمل بدهد.

امانی با اشاره به محور ارزشیابی در آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: ارزشیابی یعنی اینکه ما در هر لحظه بتوانیم بگوییم نبض کار چگونه می زند که البته ارزشیابی فقط از دانش آموزان نیست، تمام نظام آموزشی باید ارزشیابی شود. از همین رو بهتر است برای شاخص های کیفی برنامه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: شاخص‌هایی که مربوط به نقش و کارکردهای مدرسه است طبیعتاً از اولویت و اهمیت بیشتری برخوردارند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اضافه کرد: بهترین عامل رصد مدارس، ارزشیابی از طریق راهبران آموزشی است که اطلاعات مطلوبی به ما می‌دهند و دستگاهی که به بلوغ سنجش و ارزشیابی رسیده است، می‌تواند تولیدات خود را به جامعه عرضه کند.

وی با اشاره به این که «بسته‌های تحولی» می توانند معلم را به «طراحان آموزشی» تبدیل کند، تأکید کرد: آموزش و پرورش استان اصفهان در حوزه «طرح بوم» پیشتاز بوده و کارهای تولیدی استان اصفهان به بقیه استان‌ها معرفی، واز مدیران مدارس اصفهان به عنوان مدرسین کشوری استفاده شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه