English

ارشد نظامی آجا در مازندران و فرمانده دانشگاه علوم دریایی نوشهر خبر داد؛

هر تعداد زیرسطحی های سبک کلاس غدیر لازم باشد، تولید می کنیم

ارشد نظامی آجا در استان مازندران و فرمانده دانشگاه علوم دریایی نوشهر گفت: امروز خط تولید زیرسطحی های سبک کلاس غدیر را به حدی رسیدیم که به هر تعداد لازم باشد تولید می کنیم.

هر تعداد زیرسطحی های سبک کلاس غدیر لازم باشد، تولید می کنیم

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، امیر دریادار دوم ستاد آریا شفقت رودسری در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت فرا رسیدن هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد با اشاره به اینکه بر ما به عنوان سربازان این نظام در حوزه های تخصصی خودمان لازم هست که روز به روز بر تلاش و سعی خودمان در اجرای مأموریت این بهتر برای به اهتزار در آوردن پرچم مقدس این نظام در جای جای این کره خاکی بیفزاییم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با شعار «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» وارد میدان شد تا احقاق حق مظلومان جهان را داشته باشد لذا هم شرق و غرب دست به دست یکدیگر دادند و بیش از 40 کشور در مقابل نظام نوپایی قد علم کردند تا این نهال را ریشه کن کنند.

ارشد نظامی آجا در مازندران و فرمانده دانشگاه علوم دریایی نوشهر گفت: در چنین فضایی و با توجه به وابستگی‌هایی که این کشور در قبل از انقلاب با کشورهای دیگر داشت همه نگاه‌ها این بود که نیروهای مسلح ما و ارتش جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند در مقابل نیروهای متخاصم ایستادگی داشته باشد اما همکاران سپید جامه بنده  بعد از 67 روز آغاز جنگ تحمیلی با یک اقدام مبتکرانه و پیش‌دستانه کاری کردند که هم در عرصه نظامی برای کشور یک افتخار بزرگ را رقم زدند و هم در حوزه اقتصادی ضربه مهلکی را به بدنه رژیم بعثی وارد کردند.

وی با بیان اینکه منابع انرژی یکی از ارزشمندترین نیازهای جامعه بشری است و مسیر دریا مناسب‌ترین مسیر برای انتقال این منابع است، خاطرنشان ساخت: یکی از ارزشمندترین منابع اعتباری کشور عراق صادرات نفت و گاز بوده است که طی یک سری عملیات‌ها اشکان، صفری و مروارید در شصت‌وهفتمین روز از شروع جنگ تحمیلی با رشادت‌های نیروی دریایی و همکاری بسیار خوب و نزدیک نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و تیز پروازان قهرمان نیروی هوایی به ویژه امیر خلعتبری موفق شدیم نه تنها بیش از 70 درصد از نیروی دریایی عراق را منهدم و مغروق کنیم و مابقی زمین‌گیر شوند فراتر از آن دو پایانه مهم صادراتی نفت در البکر و الامیه را که مرکز اصلی صادرات نفت عراق بودند را منهدم و غیرعلمیاتی کنیم.

دریادار دوم ستاد شفقت رودسری افزود: عراق پس از این مأموریت به سختی با مسائل اعتباری مواجه شد و اگر حمایت‌های برخی کشورها نبود مطمئناً در همان اوایل دفاع مقدس عراق تن به شکست می‌داد و تسلیم جمهوری اسلامی ایران می‌شد.

وی با گرامیداشت شهدای دوران دفاع مقدس به ویژه هفتم آذر و ناوچه موشک انداز پیکان و دیگر شهدای نیروی دریایی عنوان داشت: امروز پس از گذشت چند دهه از دوران دفاع مقدس، همکاران فعلی ما با الهام از رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های همکاران گذشته، افتخارات دیگری آفریدند و خواهند آفرید.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی نوشهر تصریح کرد: امروز دانشگاه علوم دریایی امام (ره) نوشهر که محصول همین انقلاب است فارغ‌التحصیلانی را تحویل این نظام و جامعه می‌دهد که همه نیازمندی‌های ما را در عرصه روی آب، زیر آب، بالای آب در در حوزه هوا دریا به دست توانمند خودشان و با همکاری با دانشگاه‌های معتبر و خوب داخلی ایران و شرکت‌های دانش بنیان می‌سازند تا نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران مأموریت‌هایش را با استفاده از تجهیزات کاملاً بومی انجام دهد.

وی اظهار داشت: امروز سهند دیگری در آب‌های اقیانوس اطلس شمالی و جنوبی در چند مایلی کشورهای مدعی قدرت از کانال مانش عبور می‌کنند و پرچم پر افتخار ما را به اهتزار در می‌آورند.

ارشد نظامی آجا در استان مازندران ادامه داد:  تلاش ما این است که هر آنجایی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران لازم بداند که برای تقویت امنیت نظام حضور داشته باشیم فارغ التحصیلان همین دانشگاه با شناورهای بومی حضور پیدا خواهند کرد و امروز ناوشکن تمام ایرانی در حال انجام این دریانوردی ارزشمند هستند که در آن تعدادی از دانشجویان همین دانشگاه علوم دریایی امام (ره) علاوه بر کسب تجربه تئوری، در حال تجربه عملی نیز هستند تا آماده تر از قبل شوند.

وی ابراز داشت: امروز خط تولید زیرسطحی های سبک کلاس غدیر را به حدی رسیدیم که به هر تعداد لازم باشد تولید می کنیم.

دریادار دوم ستاد شفقت رودسری ابراز داشت:  ناو دسته پهبادی داریم که برد پهبادهای ما چند برابر می کند و آن زمانی که برای کوچک ترین وسایل دفاعی دست نیازبه کشورهای دیگر دراز می کردیم، گذشت.

وی گفت:  امروز در دانشگاه علوم دریایی نوشهر هفت رشته در مقطع کارشناسی ارشد جذب می کنیم و اقداماتی هم برای دو رشته در مقطع دکترا انجام شد و امیدواریم به نتیجه برسد تا در این مقطع هم دانشجو داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه