English

شهردار چالوس:

رفع مشکلات زیست محیطی در اولویت شهرداری چالوس است

شهردار چالوس گفت: مشکلات حوزه زیست محیطی در شهر چالوس همواره دغدغه شهروندان بوده که رفع این موضوع در اولویت شهرداری چالوس می باشد.

رفع مشکلات زیست محیطی در اولویت شهرداری چالوس است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، مسعود یعقوبی شهردار چالوس در مراسم کلنگ زنی پروژه سپتاژ شهرستان چالوس اظهار داشت: بحث فاضلاب خانگی یکی از مشکلات اساسی حوزه مدیریت شهری در شهر چالوس بوده که با همکاری فرماندار محترم شهرستان چالوس جهت رفع این مشکل برنامه ریزی و امروز شاهد کلنگ زنی آن هستیم.

وی ادامه داد: در قرارداد با پیمانکار 6 ماه ذکر شده اما این قول را داده اند ظرف مدت سه ماه شاهد بهره برداری از این پروژه در شهر  چالوس باشیم.

شهردار چالوس تصریح کرد: عملیات اجرایی این طرح زیست محیطی و بهداشتی در زمینی به گستره بیش از 700 متر در جوار تصفیه خانه شبکه جمع آوری فاضلاب های شهری واقع در خیابان ظفر با سرمایه گذاری حدود 60 میلیارد ریال که بیش از 30 میلیارد ریال آن آورده بخش خصوصی است و این تصفیه خانه ظرفیت پذیرش مقدار 70 متر مکعب فاضلاب در روز را دارد.

وی بیان داشت: طرح سپتاژ ( سپتاژ به لجن حاصل از سپتیک تانک ها، چاه فاضلاب یا توالت های قابل حمل گفته می‌شود) و برابر ماده 9 قانون مدیریت پسماند مسئولیت اجرای این طرح در حوزه شهری بر عهده شهرداری ها است و افزون برآن ادارات حفاظت محیط زیست، شرکت های آب و فاضلاب و صنعت و معدن هم به عنوان دستگاه های اجرایی همراه باید در این بخش همکاری و نظارت های لازم را در اجرای این طرح زیست محیطی داشته باشند.

یعقوبی گفت: یکی دیگر از مشکلات حوزه شهری چالوس موضوع پسماند بوده که با کمک کمیته سرمایه گذاری و مسئولین شهرستان اعم از فرماندار ، امام جمعه و دادستان یک هکتار زمین از سوی منابع طبیعی به شهرداری واگذار شده و در آینده نزدیک شاهد اجرایی شدن کارخانه بیوگاز در این شهرستان خواهیم بود.

وی تأکید کرد: با حمایت فرماندار محترم و همکاری خوب اعضای محترم شورای اسلامی شهر چالوس به زودی اتفاق های خوبی در حوزه سرمایه گذاری در شهر چالوس اتفاق خواهد افتاد و دوره ششم مدیریت شهری یک دوره ماندگار خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه