English

معاون خدمات شهری و مدیرعامل سازمان پسماند در پاسخ به خبرگزاری موج:

کم توجهی در ادوار گذشته سبب افزایش موش ها شده است/ همکاری با انستیتو پاستور و شرکت های دانش بنیان برای تولید سموم

نشست خبری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در شهر آفتاب برگزار شد.

کم توجهی در ادوار گذشته سبب افزایش موش ها شده است/ همکاری با انستیتو پاستور و شرکت های دانش بنیان برای تولید سموم

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، صبح امروز نشست خبری حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران به همراه محمد مهدی عزیزی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در حاشیه هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری شهر هوشمند، مدیریت جامع شهری ماشین آلات و صنایع وابسته واقع در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شد.

نظری با تشکر از برگزار کنندگان نمایشگاه مدیریت جامع شهری بیان کرد: نمایشگاه ها طبق رسالت خود بنا دارند در راستای خدمت به مردم بازدهی مناسب داشته باشد.

وی افزود: اکثر نمایشگاه های بین المللی در کشورهای دیگر هم در خارج از کشور قرار گرفتند و این نمایشگاه نیز در محیطی بسیار مناسب و وسعتی قابل قبول با طراحی فاخر و دسترسی آسان قرار گرفت است‌.

معاون خدمات شهری با اشاره به رضایت شرکت های حاضر در نمایشگاه گفت: امیدواریم مسائل و مشکلاتی که در سایر نمایشگاه های در سطح شهر وجود دارد در اینجا به حداقل برسد.

نظری اظهار کرد: مدیران محترم سازمان ها و شرکت های خدمات شهری پاسخگوی خبرنگاران هستند و از اهالی رسانه درخواست دارم در راستای خدمت به مردم همکاری کنیم.خدمات همکاران ما متاسفانه در شهرداری به گوش مردم نمی رسد و از خبرنگاران و اهالی رسانه درخواست داریم که در این راستا ما را یاری کنند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در خصوص جمع آوری سطل های زباله به دلایل اغتشاشات اخیر گفت:در چند روز اخیر اغلب سطل های جمع آوری شده به مناطق بازگردانده شده و مشکل تا حدودی حل شده است.

برداشت مخازن و افزایش ماشین آلات تخصصی و کاهش فعالیت نیروهای کارگری در اولویت است

در ادامه این نشست محمد مهدی عزیزی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نیز با بیان اینکه تعدادی از مخازن پسماند جایگزین شدند، گفت: با کمیسیون تخصصی و شهرداران مناطق جلسات متعددی را برای نگهداشت شهر برگزار کرده ایم. اهداف مهمی را دنبال می کنیم که یکی از آنها برداشت مخازن و افزایش ماشین آلات تخصصی و کاهش فعالیت نیروهای کارگری است. آنالیز در این زمینه واقعی خواهد شد اگر چه کیفیت خدمات در این زمینه مطلوب است و نمی توان ایرادات لکه ای را به کل شهر تهران بسط داد.

وی همچنین تصریح کرد: تقریبا ۶ هزار تن زباله مدیریت و پنج هزار تن به آرادکوه منتقل می شود که این روند با دیگر شهرها بسیار متفاوت است. ۱۲ هزار نفر نیروی خدماتی در راستای نظافت شهر تلاش می کنند و در این راستا به کمک رسانه ها برای فرهنگ سازی و مشارکت مردم نیاز داریم.

حسین نظری در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری موج درخصوص طغیان موش ها در پایتخت و برنامه شهرداری و مدیریت پسماند به منظور ریشه کنی این معضل گفت: بحران موش ها از ابتدای حضورم در معاونت خدمات شهری در اولویت قرار گرفت و در جلسات متعددی با مدیریت پسماند به ارائه برنامه ها و راهکار های مناسب پرداختیم.

همکاری با انستیتو پاستور و شرکت های دانش بنیان برای تولید سموم

وی با بیان اینکه برنامه ها، اقدامات و هزینه های بسیاری در جهت حل این مشکل اندیشیده شده است گفت: انواع مختلفی از سم های شیمیایی و گیاهی در حال تست است.

معاون خدمات شهری مطرح کرد: در دوره های مختلف شهرداری در پی نوسازی های شهر به این معضل کم توجهی و مشمول مرور زمان شده که در نتیجه حفره ها و محیط هایی برای حضور موش ها فراهم شده است.

در ادامه این نشست محمد مهدی عزیزی مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران در خصوص موش های شهر تهران به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج گفت: عنوان طغیان برای موش های پایتخت را قبول ندارم چراکه تعدادی از این موش ها به علت تردد های جاده ای وارد شهر می شود.

وی با اشاره به خصلت زیرکانه موش ها گفت: مدیریت پسماند با همکاری انستیتو پاستور و شرکت های دانش بنیان به تولید سم با نرخ های نجومی پرداخته است که در چند منطقه تهران به صورت پایلوت مورد آزمایش قرار گرفته است‌.

فضای سبز با آب شرب آبیاری نمی شود/کاشت چمن را ممنوع اعلام کردیم

نظری در بخش دیگری از صحبت‌های خود در رابطه با مدیریت مصرف آب در سطح شهر تهران گفت: در بهره برداری از آب در کشور نگاه مناسبی وجود ندارد و در بخش قابل استفاده از آب غیر شرب نیز شاهد هستیم که از آب شرب استفاده می شود. در استفاده از چاه ها، موضوع فرونشست ها مورد توجه قرار می گیرد. آب مورد نیاز فضای سبز با هماهنگی وزارت نیرو پسآبی است که تصفیه می شود و مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: در همین راستا کاشت چمن را ممنوع اعلام کرده ایم و به سمت نگهداشت چمن موجود رفته ایم و در صورت از بین رفتن چمن، احیا صورت نمی گیرد و درخت جایگزین می شود. در زمینه فرونشست، شاهد این هستیم که برخی آبهای بالادست شهر تهران به صورت مدیریت نشده از سطح رودخانه ها عبور می کنند و باید برنامه ریزی شود که این آب به لایه های زمین منتقل شود و از شهر خارج نشود.

آتش‌نشانان زن تا بهمن ماه سال جاری مستقر می شوند

قدرت اله محمدی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه بانوان آتش نشان در مرحله آموزش اطفای حریق هستند و تا بهمن ماه سال جاری در ایستگاه ۷۷ مستقر خواهند شد، خاطرنشان کرد: در مواردی که اتفاقات خاصی برای بانوان روی می دهد از آتش نشانان بانو استفاده خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در ابتدای راه استفاده از بانوان در آتش نشانی هستیم و این طرح آزمایشی است و در صورت موفقیت طرح، از ظرفیت بانوان بیش از این استفاده خواهد شد و مراکز به صورت دو منظوره و در راستای استقرار بانوان راه اندازی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه