English

حسن قاسم پور خبر داد؛

ضرورت افزایش سرانه فضای سبز شهری در استان اردبیل

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ضرورت دارد متولیان امر در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهری تلاش کنند.

ضرورت افزایش سرانه فضای سبز شهری در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، حسن قاسم پور ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در سومین کنفرانس بین المللی و ششمین کنفرانس ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست و دومین کنفرانس مدیریت سبز پسماند با اشاره به اینکه طبق ماده 22 قانون هوای پاک، استاندارد سرانه فضای سبز شهری 15 متر است گفت: این سرانه در استان اردبیل کمتر بوده و ضرورت دارد متولیان امر در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهری تلاش کنند.

وی با اشاره به چالش های مهم زیست محیطی استان در حوزه آب و خاک و هوا گفت: برگزاری کنفرانس های موصوف با رویکرد بررسی راهکارهای لازم، فرصتی مناسب است تا با حضور صاحب نظران در راستای رفع آن ها گام های مثبتی برداشته شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اینکه 10 درصد وسعت استان جزء مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان قرار دارد بر همکاری با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در حفاظت از عرصه های طبیعی و جنگلی از جمله همکاری در بحث آتش سوزی و جلوگیری از تخریب عرصه های طبیعی تاکید کرد.

قاسم پور به سیاست های کلی محیط زیست ابلاغی توسط مقام معظم رهبری و مسئولیت های دستگاه های اجرایی در قبال این سیاست ها و شاخص های ذیل آن اشاره کرد و گفت: اگر دستگاه های متولی به مفهوم توسعه پایدار در عمل نه در مفهوم شعاری اعتقاد و التزام داشته باشند، بسیاری از معضلات و چالش های حوزه محیط زیست و طبیعت مرتفع خواهد شد. 

وی می گوید: محیط زیست سالم بستر فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و آسیب به محیط زیست قطعا این حوزه ها را با مشکل جدی مواجه می سازد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه