English

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

تقویت پژوهش سرا‌ها از سیاست‌های دولت سیزدهم است

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: تقویت پژوهش سرا‌ها از سیاست‌های دولت سیزدهم است و در یک سال گذشته بیست و یک پژوهش سرای جدید راه اندازی شده است.

تقویت پژوهش سرا‌ها از سیاست‌های دولت سیزدهم است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عباس سلطانیان مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه سومین جشنواره علمی و پژوهشی پژوهش سرا‌های سراسرکشور در بندرعباس گفت: در این دوره از جشنواره بیش از یک میلیون و هفتصد هزار دانش آموز از مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم از سی دو اداره کل آموزش پرورش سراسر کشور با هم رقابت کردند که نسبت به پارسال رشد ۵۱ درصدی داشته است.

وی افزود: پس از برگزاری مرحله منطقه‌ای و استانی بیش از هشت هزار دانش آموز با پنج هزار و ۵۵۲ اثر به مرحله کشوری راه یافتند که در نهایت استان‌های اصفهان، فارس و خراسان رضوی به رتبه‌های اول تا سوم این جشنواره رسیدند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: هدف از برگزاری این جشنواره که در رشته‌های مختلف علمی، ادبی و هنری برگزار شد، قرارگرفتن دانش آموزان در موقعیت بهتر یادگیری است.

مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: تقویت پژوهش سرا‌ها از سیاست‌های دولت سیزدهم است و در یک سال گذشته بیست و یک پژوهش سرای جدید راه اندازی شده است.

وی افزود: تقویت روحیه پژوهش از اهداف سند بنیادین تحول آموزش و پرورش است و پژوهش سرا‌ها زمینه ساز تقویت روحیه پژوهش در دانش آموزان است.

محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: دانش آموزان هرمزگانی امسال ۴۵۰ اثر به این جشنواره ارائه کردند که از این شمار ۲۷ دانش آموز برگزیده کشوری شدند.

وی افزود: امسال هرمزگان رتبه ششم این رقابت‌ها را به دست آورد و نسبت به پارسال یک رتبه ارتقاء یافت.

در این مراسم از مسئولان و دبیران پژوهش سرا‌های برگزیده هر استان، ۱۴۰ دانش آموز هرمزگانی برگزیده مرحله استانی و ۲۷ دانش آموز هرمزگانی دارای رتبه کشوری قدردانی شد.

این دانش آموزان موفق به ارائه آثار علمی و ادبی و هنری در رشته‌هایی مانند؛ نانو، انرژی‌های نوین، روایتگری دفاع مقدس، مقاله‌های علمی و پژوهشی موفق به کسب رتبه کشوری شده بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه