English

تلاش‌های بی‌وقفه واحدهای دانشگاهی خراسان رضوی در راستای گام دوم

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بیان کرد: تحقق سند دانشگاه اسلامی و دیگر اسناد بالادستی در حوزه علم و فناوری به‌عنوان نقشه راه دانشگاه آزاد اسلامی در پنج سال آینده در راستای مطالبات رهبری است.

تلاش‌های بی‌وقفه واحدهای دانشگاهی خراسان رضوی در راستای گام دوم

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد بهارآرا معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در سخنانی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پژوهش و فناوری رویکرد تحولی را در راستای حل مسائل و مشکلات جامعه برای ۵ سال آینده تدوین کرده است.

بهارآرا این سخنان را در مراسم افتتاحیه رویداد گام دوم جشنواره ۱۰۰۰ ایده که در دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد گفت و ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی رویکرد تحولی را برای پنج ساله آینده دانشگاه تدوین کرده که بخش زیادی از تغییر رویکرد در حوزه پژوهش و فناوری است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تاکید کرد: تحقق سند دانشگاه اسلامی و دیگر اسناد بالادستی در حوزه علم و فناوری به‌عنوان نقشه راه دانشگاه آزاد اسلامی در پنج سال آینده در راستای مطالبات رهبری است.

وی همچنین اضافه کرد: اکنون دانشگاه برای تحقق عملکرد حل مسئله در جامعه و کارآفرینی در حوزه رویداد گام دوم با ۱۰۰۰ ایده، ۱۰۰۰ استارت‌آپ، ۱۰۰۰ هسته پژوهشی و ۱۰۰۰ مشارکت فناور و خلاق نقش‌آفرینی می‌کند.

بهارآرا اظهار کرد: رویداد بزرگ گام دوم دانشگاه در خرداد ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد و دانشگاه آزاد اسلامی در گستره وسیع گام دوم زمینه را برای مطرح‌کردن ایده‌ها از سوی نخبگان جوان، صاحبان ایده و فناور در مواجهه با مدیران صنایع، جامعه و مؤسسات دولتی و طرح نیاز صاحبان صنایع فراهم آورده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد مشهد ادامه داد: سال آینده شاهد به ثمر نشستن تلاش‌های دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور برای حل مشکلات کشور و پیشرفت جامعه ایرانی اسلامی خواهیم بود.

وی افزود: تلاش‌های بی‌وقفه تمام واحدهای دانشگاهی خراسان رضوی در راستای گام دوم می باشد در حوزه جذب ایده‌ها، هدایت هسته‌های پژوهشی، جذب حامیان و روابط عمومی با همکاری فوق‌العاده مواجه شدیم و امروز شاهد عملکرد درخشان دانشگاه در رویداد گام دوم هستیم.

وی همچنین اطلاع داد: این واحد دانشگاهی در «رویداد ملی تکاپ ۳» که توسط مرکز کارآفرینی تک و «رویداد ملی انرژی مهام» که توسط شتاب‌دهنده مهام توس در سطح ملی با همکاری سایر نهادها در حال برگزاری است، نیز مشارکت کرده است که در راستای عینیت‌بخشی به اهداف برگزاری رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد مشهد یادآور شد: بسیاری از صاحبان ایده از دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد مشهد و بخش قابل توجهی از ایده‌پردازان خارج از دانشگاه و برخی از سایر استان‌ها هستند که از این تعداد ۸۰ ایده به مرحله دوم راه می‌یابد و ۴۰ ایده برای راهیابی به مرحله رویداد ملی برگزیده می‌شوند.

بهارآرا در خاتمه خاطرنشان کرد: پیشرفت کشور در گرو حمایت از فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی دانشجویان و استادان دانشگاه است و باید فضا را برای ایده‌پردازان و کارآفرینان برای اجرای طرح و ایده‌ها در داخل کشور ایجاد کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی