English

استاندار در جمع مدیران مالی و سرمایه‌گذاری کشور:

کرمانشاه به‌ عنوان مرکز تأمین مالی غرب کشور انتخاب شود

استاندار کرمانشاه گفت: کرمانشاه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های لازم برای انتخاب به عنوان مرکز تامین مالی و سرمایه‌گذاری غرب کشور را داراست.

کرمانشاه به‌ عنوان مرکز تأمین مالی غرب کشور انتخاب شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، بهمن امیری‌مقدم در تشریح فرصت های ویژه سرمایه گذاری در کرمانشاه برای صندوق های بزرگ تامین سرمایه در آئین آغاز به کار همایش منطقه‌ای تامین مالی کشور که به میزبانی اتاق بازرگانی کرمانشاه و با حضور مدیران ارشد بورس کشور و جمعی از مسئولین کشوری و استانی و فعالان بخش خصوصی برگزار شد؛ عنوان کرد: برای اولین بار این همایش ملی با حضور مدیران شرکت های مالی و سرمایه گذاری و صندوق های تامین سرمایه کشور، در کرمانشاه برگزار می‌شود.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: بزرگترین مشکل کرمانشاه بیکاری است و طی این مدت با تمام توان برای ایجاد کار و اشتغال بیشتر تلاش کرده‌ایم.

امیری مقدم ادامه داد: متاسفانه استانی که روزگاری مرکز پنج استان بوده است امروز گرفتار مشکلاتی به مراتب بیشتر از سایر استان‌هاست.

وی یادآور شد: کرمانشاه در گذشته در بسیاری از حوزه‌ها، قطب غرب کشور بوده ولی به تدریج این جایگاه را از دست داده است. 

مدیر ارشد استان ادامه داد: کرمانشاه نقطه اتصال کریدورهای شرق و غرب و شمال غرب به جنوب غرب کشور است و این مزیت بسیار مهمی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه ۱۱ شهرستان کرمانشاه از معافیت مالیاتی برای سرمایه گذاری برخوردار هستند، در ادامه گفت: همچنین استان با برخورداری از زیرساخت های مناسب پزشکی و درمانی و مجاورت با کشور عراق، از قابلیت بسیاری برای تبدیل به قطب گردشگری سلامت در کشور برخوردار است.

وی ادامه داد: وجود خاک حاصلخیز، منابع آبی سامانه گرمسیری و سدهای متعدد، بستر مناسبی برای سرمایه گذاری‌های کلان در حوزه کشاورزی فراهم کرده است.

امیری مقدم تاکید کرد: کرمانشاه با داشتن ۴ واحد بزرگ و فعال پتروشیمی و ۵ واحد در دست ساخت در این حوزه، کاملا مشتاق سرمایه گذاری‌های بیشتر در پروژه‌های بالادستی و پایین دستی حوزه است.

وی افزود: پتروپالایش آناهیتا در صورت راه‌اندازی، ۱۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می کند و بستر مناسبی برای یک سرمایه گذاری کلان و مطمئن است.

استاندار کرمانشاه در ادامه به ظرفیت های تجاری و اقتصادی استان پرداخت و گفت: وجود دو منطقه ویژه و یک منطقه آزاد، داشتن ۵ مرز رسمی و سهم ۴۳ درصدی از صادرات غیرنفتی به عراق، از قابلیت بسیار ممتازی برای ایجاد سرمایه‌گذاری‌های کلان در حوزه تولیدات صادرات محور برخوردار است.

وی همچنین عنوان کرد: کرمانشاه یک استان چهار فصل با زیبایی‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی بی نظیر است و این قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها، یک فرصت ویژه برای اجرای پروژه‌های بزرگ در حوزه خدمات و گردشگری فراهم کرده است.

امیری مقدم در پایان تاکید کرد: با تلاش های صورت گرفته طی ماه‌های اخیر، کرمانشاه روی یک ریل مناسب قرارگرفته و کاملا آماده و مشتاق کمک به شکل گیری سرمایه‌گذاری های کلان و بزرگ در حوزه های مختلف هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه